Csodát ígérő termékeket is vizsgált a Pest Vármegyei Kormányhivatal
Több mint 1200 hatósági ellenőrzést végzett, és mintegy 28 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Pest Vármegyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztálya tavaly – közölte a kormányhivatal vezetője pénteken az MTI-vel.
Tarnai Richárd a kormányhivatal által kiadott közleményben azt írta, hogy az 1248 hatósági ellenőrzésből 37 esetben mintavétellel egybekötött helyszíni vizsgálatot végeztek, amelyben a hatóság csodát ígérő termékeket értékesítő webáruházakat, kereskedelmi egységek ártájékoztatóit, nyitva tartások helyességét, a vásárlók könyvét, szavatossági és jótállási tájékoztatókat, valamint a fiatalkorúak alkohollal történő kiszolgálását is ellenőrizte.
Hozzátette, hogy a fogyasztóvédelem munkatársai szájmaszkokat, szabadtéri kondiparkokat, via ferrátákat, játszótereket és aquaparkokat is ellenőrzésük alá vettek.
A főispán ismertette, a korábbi évektől eltérően rendkívüli ellenőrzésnek számított, hogy az alapvető élelmiszerek esetében betartják-e a szolgáltatók a hatósági árakat. Figyelték, hogy a reklámok megfelelnek-e a nyelvvédelmi előírásoknak, illetve a termékek rendelkeznek-e magyar nyelvű használati útmutatóval.
Tarnai Richárd tájékoztatása szerint a csodát ígérő termékeket értékesítő webáruházaknál volt a legtöbb jogsértés, a legkisebb mértékű pedig a mintavétellel egybekötött, laboratóriumi vizsgálatot igénylő ellenőrzéseknél; az előbbiek esetében 100 százalékos volt a jogsértések aránya, az utóbbiaknál a termékek megfeleltek a vizsgálati követelményeknek.
A fogyasztóvédelem fellépése indokolt és eredményes, mert az érintetteket a legtöbb esetben jogkövető magatartásra kényszeríti. Mindenkinek érdeke, hogy a vásárlók megfelelő szolgáltatást kapjanak, a korrekt szolgáltatóknak pedig visszajáró fogyasztóik legyenek, bírságok helyett – összegezte a tapasztalatokat a főispán.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >