Leállt Csehország
Csehországban leállt az ország tömegközlekedési vérkeringése, mivel az iskolák bezárása után nincs értelme járatni az üresen kongó vasúti szerelvényeket és autóbuszokat. A szeszesital-értékesítés halvány árnyéka önmagának – írja a napi.hu.
Csehországban a vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat nyújtó vállalatok csökkentették a városok között közlekedő járataikat, miután olyan durván visszaesett az utazók száma, hogy sok járatot nem érdemes fenntartani – adta hírül a Radio Praha. A diákok, akik buszon vagy vonaton közlekedtek lakóhelyük és iskolájuk között, a középiskolákban és az egyetemeken bevezetett online oktatás miatt nem kelnek útra.
Koronavírus: újabb szigorításra kényszerültek Csehországban
Erre rárakott egy nagy lapáttal, hogy a kormány döntése értelmében az általános iskolákat is bezárták. Emellett a turisták száma is jelentősen csökkent, ami tovább mérsékli a tömegközlekedés igénybevételét. A koronavírus-járvány tavaszi első hullámában hasonló intézkedéseket hoztak, aminek eredményeként a járatok száma a megszokott tizedére esett.
Eközben az előzetes becslésekből kiderült, hogy szeszes italok értékesítése 2020-ban várhatóan 35-40 százalékkal lesz kisebb az egy évvel korábbinál. Ez kétmilliárd korona (több mint 26 milliárd forint) kiesést okozhat a termelőknek – derül ki a cseh alkoholtermelők és importálók szövetségének adataiból. Az ok a vendéglői eladások visszaesése – az országban vendéglátóipar hozza a szeszesital-eladások felét. Emellett hiányzik a turisták és a külföldi vendégmunkások fogyasztása is, valamint rosszkor jött a januári jövedékiadó-emelés. (napi.hu, Barabás Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >