Leállt Csehország
Csehországban leállt az ország tömegközlekedési vérkeringése, mivel az iskolák bezárása után nincs értelme járatni az üresen kongó vasúti szerelvényeket és autóbuszokat. A szeszesital-értékesítés halvány árnyéka önmagának – írja a napi.hu.
Csehországban a vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat nyújtó vállalatok csökkentették a városok között közlekedő járataikat, miután olyan durván visszaesett az utazók száma, hogy sok járatot nem érdemes fenntartani – adta hírül a Radio Praha. A diákok, akik buszon vagy vonaton közlekedtek lakóhelyük és iskolájuk között, a középiskolákban és az egyetemeken bevezetett online oktatás miatt nem kelnek útra.
Koronavírus: újabb szigorításra kényszerültek Csehországban
Erre rárakott egy nagy lapáttal, hogy a kormány döntése értelmében az általános iskolákat is bezárták. Emellett a turisták száma is jelentősen csökkent, ami tovább mérsékli a tömegközlekedés igénybevételét. A koronavírus-járvány tavaszi első hullámában hasonló intézkedéseket hoztak, aminek eredményeként a járatok száma a megszokott tizedére esett.
Eközben az előzetes becslésekből kiderült, hogy szeszes italok értékesítése 2020-ban várhatóan 35-40 százalékkal lesz kisebb az egy évvel korábbinál. Ez kétmilliárd korona (több mint 26 milliárd forint) kiesést okozhat a termelőknek – derül ki a cseh alkoholtermelők és importálók szövetségének adataiból. Az ok a vendéglői eladások visszaesése – az országban vendéglátóipar hozza a szeszesital-eladások felét. Emellett hiányzik a turisták és a külföldi vendégmunkások fogyasztása is, valamint rosszkor jött a januári jövedékiadó-emelés. (napi.hu, Barabás Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >