Csaknem 900 milliárd forint többlettel zárt az élelmiszergazdaság külkereskedelme az első fél évben
A mezőgazdaság és élelmiszeripar kivitelének értéke csaknem 900 milliárd forinttal (2136 millió euró) meghaladta a behozatal összegét az első fél évben – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) összesítésében.

(Fotó: Pixabay)
A féléves kivitel megközelítette a 2740 milliárd forintot (6519 millió euró), a behozatal 1840 milliárd forintot (4383 millió euró). Az exportérték 26,1 százalékkal, az importérték 34,1 százalékkal, az egyenleg 12,3 százalékkal nőtt a tavaly azonos időszakhoz képest. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek részesedése a teljes nemzetgazdasági exportértékből 9,4 százalék, az importértékből 6,1 százalék – derül ki a féléves összesítésből.
Csaknem az összes termékcsoport kiviteli értéke nőtt, leginkább a növényi és állati zsíroké és olajoké
A csökkenés egyes növényi és állati termékeket érintett, a madártoll exportja például 15,7 százalékkal csökkent. A behozatal emelkedése elsősorban az olajos magvak, állati takarmányok, húsfélék értékének növekedésével magyarázható, egyedül a dohánytermékeké esett vissza. A fő árucsoportok közül az élő állatok exportértéke 5,5 százalékkal, importértéke 3 százalékkal, a húsfélék exportértéke 8,9 százalékkal, importértéke 42,7 százalékkal, a tejtermék, tojás és méz exportértéke majdnem 50 százalékkal, importértéke 24,4 százalékkal, a zöldségfélék exportértéke 8,1 százalékkal, importértéke 16,7 százalékkal, a gabonafélék exportértéke 10,1 százalékkal, importértéke 114,5 százalékkal, a cukor és cukoráruk exportértéke 38,3 százalékkal, importértéke 36,8 százalékkal nőtt egy év alatt. Az olajos magvak kivitele 55,6 százalékkal emelkedett, behozatala több mint kétszeres a tavalyihoz képest.
A magyar agrárkivitel 95,5 százaléka európai országokba irányult. A legfontosabb export- és importpartnerek jórészt ugyanazok, Németország mindkét rangsorban az első – közölte az AKI.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Életbe lépett az árrésstop mintegy ezer alapvető élelmiszernél
Hétfőn lépett életbe az árrésstop, amely harminc termékkategóriában mintegy ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kozák Tamás: Az állami árszabályozás nem megoldás az inflációra
A kiskereskedelemben zajló piaci folyamatok egyre inkább reflektorfénybe kerülnek, különösen…
Tovább olvasom >EY-kutatás: a fogyasztói benyomásnak kulcsszerepe van az üzleti sikerben
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb…
Tovább olvasom >myPOS bemutatja a Tap to Pay funkciót iPhone-on Magyarországon
Az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező myPOS fizetési szolgáltató bevezeti a…
Tovább olvasom >