Magazin: Csak a valódi csokoládéból készült húsvéti figurák fejlődtek
Örvendetes módon a romló gazdasági környezet sem vetett gátat tavaly a húsvéti édességek körében évek óta tapasztalható olyan szerkezeti átalakulásoknak, amelyek az értékesebb, minőségibb termékek helyzetét erősítik. A gyártók idén is szélesítik márkatermékeik választékát, és a bolti támogatás sem marad el a szezonra.
A gazdasági környezet és a költésüket általánosságban visszafogó fogyasztók dacára meglepően jó szezont produkált tavaly a húsvéti édességek piaca. Ehhez az egyes árkategóriák különböző mértékben tettek hozzá, jelzi Szabó Andrea, a Nestlé Hungária Kft. Junior Brand Managere (Seasonal Confectionery):
– Az alsó és a prémium árkategóriában tapasztalhattunk növekedést, míg a piac majd 50 százalékát adó mainstream termékek forgalma a Nielsen piackutató adatai szerint kisebb mértékben csökkent. A fogyasztók egy részének kifejezetten fontos volt a termékek versenyképes ára, így esetenként kisebb figurát vásároltak, egy másik részük viszont akár átlagon felül is hajlandó volt költeni 1-1 termékre. Masszák tekintetében a piac növekedéséhez csak és kizárólag a valódi csokoládéból készült termékek járultak hozzá; 2008 óta 47 százalékkal kevesebbet értékesítettek mennyiségben a nugátmasszából gyártott termékekből, a Nielsen piackutató vállalat teljes magyarországi kiskereskedelmi adatai szerint.
A Nestlé a 2011-es karácsonyi szezon tükrében – ami mennyiségben kisebb mértékű csökkenést, értékben viszont 5 százalékos növekedést hozott – a 2012-es húsvétra enyhe csökkenést prognosztizál, értékbeli piacméret-növekedés mellett.
A Bonbonetti 2011-es húsvéti édességforgalma a tervezett szinten teljesült, tudjuk meg Halászné Boldizsár Ilonától, a Bonbonetti Choco Kft. termékmenedzserétől, aki szintén pozitív tapasztalatokról számol be:
– A vásárlók egyre inkább a valódi csokoládéból készült, megbízható minőségű termékeket választják. A márkázott csokoládés termékek drágábbak, mint a név nélküli társaik, viszont a tudatos vásárlók egyre inkább a kinézetükben és a beltartalmukban is minőségi termékeket keresik.
A cég a válság elhúzódó hatása, valamint a NETA megemelt mértéke miatt visszafogottan tekint az idei szezon elé, és minimális növekedést tervez. Ez az új termékek bevezetéséből realizálódhat.
Nestlé-termékek új kiszerelésben
A Nestlé Hungária termékkínálatában 6 márkát vonultat fel. Tradicionális termékeit a BOCI és NESTLÉ márkanév alatt forgalmazza. Elsősorban a kisgyerekeket célozzák a SMARTIES figurák, amelyek belseje drazsékat rejt. A NESQUIK márkájú termékek a tej és fehércsokoládé izgalmas kombinációját adják. A BALATON a kacsafigurával a fiatalok merészségét, lendületét képviseli, míg az AFTER EIGHT ét-mentolos masszából készült nyúlfigurája a prémiumdesszertet kedvelő felnőttek választása.
– Saját termékkínálatunkat fogyasztói és kereskedelmi igények alapján állítottuk össze – mondja Szabó Andrea, aki az újdonságokat külön kiemeli. – A BOCI 15 g-os tejcsokoládé-tojás, új termékünk, a BOCI 18 g-os tejcsokoládényúl, a SMARTIES 17,5 g-os tejcsokoládétojás és a NESQUIK 10 g-os tej- és fehércsokoládé-tojás új, hengeres kiszerelésben lesz kapható. A karácsonyi szezonból már ismerős SMARTIES Duo Packot idén nyuszis grafikával frissítettük, így már húsvétra is meglephetőek a gyerekek 2×170 g-os SMARTIES drazséáradattal. A tavaly bevezetett BOCI ropogós tej- és étcsokoládétojások idén kisebb, 70 g-os formátumban kerülnek piacra.
Mint megtudjuk, a nagyobb üzletek egyedi igényeinek továbbra is az előre feltöltött displayekkel igyekeznek eleget tenni. Idén első ízben ajánlanak a kisebb üzleteknek is ilyen, előre feltöltött vegyes displayeket.
Étcsoki-újdonságok a Bonbonettitől
A Bonbonetti kizárólag kedvező ár-érték arányú, valódi tej- és étcsokoládéból készült Tibi és Disney termékekkel van jelen a húsvéti szezonáru piacán.
– A standard csokoládépiachoz hasonlóan az étcsokoládéból készült termékek egyre népszerűbbek a húsvéti szezonban is. Erre reagálva a 2012-es húsvét újdonságai részünkről a Tibi 40 g-os étcsokoládé húsvéti nyúl és a tasakos Tibi étcsokoládé húsvéti tojás 4×18 g-os kiszerelésben – mondja Halászné Boldizsár Ilona. – Mindkét termék magas, 60 százalék kakaóanyag-tartalmú, különleges étcsokoládéból készül. Ajándékcsomag-kategóriában is meglepetéssel készülünk a legkisebbeknek. Katica és méhecske formájú fémdobozba 135 g Tibi tejcsokoládé húsvéti tojást és kis nyuszit rejtettünk. A fémdoboz később, a mindennapokban is használható.
A cég húsvétkor csak bolti aktivitásokkal támogatja termékeit. Elsősorban az ilyenkor megszokott displaykartonokat és 1/1-es raklapokat használva igazodik az üzletek és a vásárlók igényeihez.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >