Magazin: Csak a valódi csokoládéból készült húsvéti figurák fejlődtek
Örvendetes módon a romló gazdasági környezet sem vetett gátat tavaly a húsvéti édességek körében évek óta tapasztalható olyan szerkezeti átalakulásoknak, amelyek az értékesebb, minőségibb termékek helyzetét erősítik. A gyártók idén is szélesítik márkatermékeik választékát, és a bolti támogatás sem marad el a szezonra.
A gazdasági környezet és a költésüket általánosságban visszafogó fogyasztók dacára meglepően jó szezont produkált tavaly a húsvéti édességek piaca. Ehhez az egyes árkategóriák különböző mértékben tettek hozzá, jelzi Szabó Andrea, a Nestlé Hungária Kft. Junior Brand Managere (Seasonal Confectionery):
– Az alsó és a prémium árkategóriában tapasztalhattunk növekedést, míg a piac majd 50 százalékát adó mainstream termékek forgalma a Nielsen piackutató adatai szerint kisebb mértékben csökkent. A fogyasztók egy részének kifejezetten fontos volt a termékek versenyképes ára, így esetenként kisebb figurát vásároltak, egy másik részük viszont akár átlagon felül is hajlandó volt költeni 1-1 termékre. Masszák tekintetében a piac növekedéséhez csak és kizárólag a valódi csokoládéból készült termékek járultak hozzá; 2008 óta 47 százalékkal kevesebbet értékesítettek mennyiségben a nugátmasszából gyártott termékekből, a Nielsen piackutató vállalat teljes magyarországi kiskereskedelmi adatai szerint.
A Nestlé a 2011-es karácsonyi szezon tükrében – ami mennyiségben kisebb mértékű csökkenést, értékben viszont 5 százalékos növekedést hozott – a 2012-es húsvétra enyhe csökkenést prognosztizál, értékbeli piacméret-növekedés mellett.
A Bonbonetti 2011-es húsvéti édességforgalma a tervezett szinten teljesült, tudjuk meg Halászné Boldizsár Ilonától, a Bonbonetti Choco Kft. termékmenedzserétől, aki szintén pozitív tapasztalatokról számol be:
– A vásárlók egyre inkább a valódi csokoládéból készült, megbízható minőségű termékeket választják. A márkázott csokoládés termékek drágábbak, mint a név nélküli társaik, viszont a tudatos vásárlók egyre inkább a kinézetükben és a beltartalmukban is minőségi termékeket keresik.
A cég a válság elhúzódó hatása, valamint a NETA megemelt mértéke miatt visszafogottan tekint az idei szezon elé, és minimális növekedést tervez. Ez az új termékek bevezetéséből realizálódhat.
Nestlé-termékek új kiszerelésben
A Nestlé Hungária termékkínálatában 6 márkát vonultat fel. Tradicionális termékeit a BOCI és NESTLÉ márkanév alatt forgalmazza. Elsősorban a kisgyerekeket célozzák a SMARTIES figurák, amelyek belseje drazsékat rejt. A NESQUIK márkájú termékek a tej és fehércsokoládé izgalmas kombinációját adják. A BALATON a kacsafigurával a fiatalok merészségét, lendületét képviseli, míg az AFTER EIGHT ét-mentolos masszából készült nyúlfigurája a prémiumdesszertet kedvelő felnőttek választása.
– Saját termékkínálatunkat fogyasztói és kereskedelmi igények alapján állítottuk össze – mondja Szabó Andrea, aki az újdonságokat külön kiemeli. – A BOCI 15 g-os tejcsokoládé-tojás, új termékünk, a BOCI 18 g-os tejcsokoládényúl, a SMARTIES 17,5 g-os tejcsokoládétojás és a NESQUIK 10 g-os tej- és fehércsokoládé-tojás új, hengeres kiszerelésben lesz kapható. A karácsonyi szezonból már ismerős SMARTIES Duo Packot idén nyuszis grafikával frissítettük, így már húsvétra is meglephetőek a gyerekek 2×170 g-os SMARTIES drazséáradattal. A tavaly bevezetett BOCI ropogós tej- és étcsokoládétojások idén kisebb, 70 g-os formátumban kerülnek piacra.
Mint megtudjuk, a nagyobb üzletek egyedi igényeinek továbbra is az előre feltöltött displayekkel igyekeznek eleget tenni. Idén első ízben ajánlanak a kisebb üzleteknek is ilyen, előre feltöltött vegyes displayeket.
Étcsoki-újdonságok a Bonbonettitől
A Bonbonetti kizárólag kedvező ár-érték arányú, valódi tej- és étcsokoládéból készült Tibi és Disney termékekkel van jelen a húsvéti szezonáru piacán.
– A standard csokoládépiachoz hasonlóan az étcsokoládéból készült termékek egyre népszerűbbek a húsvéti szezonban is. Erre reagálva a 2012-es húsvét újdonságai részünkről a Tibi 40 g-os étcsokoládé húsvéti nyúl és a tasakos Tibi étcsokoládé húsvéti tojás 4×18 g-os kiszerelésben – mondja Halászné Boldizsár Ilona. – Mindkét termék magas, 60 százalék kakaóanyag-tartalmú, különleges étcsokoládéból készül. Ajándékcsomag-kategóriában is meglepetéssel készülünk a legkisebbeknek. Katica és méhecske formájú fémdobozba 135 g Tibi tejcsokoládé húsvéti tojást és kis nyuszit rejtettünk. A fémdoboz később, a mindennapokban is használható.
A cég húsvétkor csak bolti aktivitásokkal támogatja termékeit. Elsősorban az ilyenkor megszokott displaykartonokat és 1/1-es raklapokat használva igazodik az üzletek és a vásárlók igényeihez.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >