COOP mindenhol, mindenkinek

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 08. 22:47

A COOP az ország legnagyobb lefedettséggel rendelkező, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszerlánca, amely hazánk szinte minden településén jelen van, és mintegy 3000 üzlettel áll a lakosság rendelkezésére. Naponta csaknem másfél millió ember fordul meg boltjaiban.

A franchise-rendszerként működő üzletlánc a szövetkezeti alapokból építkező COOP Gazdasági Csoport része, amely széles tevékenységi körrel rendelkezik: tagjainak köre 700 kereskedelmi kis- és középvállalkozás, melybe beletartozik az élelmiszer kis- és nagykereskedelem, ruházati kis- és nagykereskedelem, iparcikk kis- és nagykereskedelem, ipari, illetve egyéb tevékenység. A Csoport mintegy 32 000 munkavállalót foglalkoztat, ezzel a létszámmal az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.

A lánc „COOP Klub” néven működteti saját törzsvásárlói programját, melynek keretében különleges kedvezmények várják minden hónapban a klubtagokat. A programhoz csatlakozott vásárlók létszáma az üzletlánc reményei szerint hamarosan az egymillió főt is elérheti.

A saját márkás termékek terén jelenleg 4 különböző minőségi kategóriában – a „Minden nap”, a „COOP Jót jó áron”, a „COOP Prémium” és a „COOP Jó nekem” termékcsalád –, összesen több mint 750-féle termék található meg az üzletlánc boltjaiban.

Sokrétű társadalmi szerepvállalás

A COOP üzletlánc mindig is komplexen gondolkodott a saját felelősségéről az üzleti életben. Egyszeri, látványos aktivitások helyett az évek óta tartó átgondolt és tudatos építkezés a stratégiája.

A COOP egyik meghatározó ismérve a magyar termékek iránti elkötelezettsége. A Magyarországon előállított termékek és a hazai termelés népszerűsítésére minden év szeptemberében megszervezi a most már tradicionálisnak tekinthető Coop Rallyt. Az üzletlánc 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként. A hálózat társadalmi felelősségvállalási programjának meghatározó eleme még a Coop Segély Alapítvány, ami 2010 óta segíti az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a különleges ellátást igénylő gyermekeket. Az elmúlt években az alapítvány közel 100 millió forint értékben, utalványokkal és élelmiszer-adománnyal támogatta a rászorulókat.

Elismerések több oldalról

A lánc a közelmúltban több szakmai elismerésben is részesült.

Tavaly a Magyar Public Relation Szövetség CSR Best Practice pályázatán „Mintaértékű CSR Projekt” kategóriában az üzletlánc „Együtt az egészségért” programja komplexitásával, társadalmi hasznosságával érdemelt ki elismerést.

Az üzletlánc 2013-ban az üzleti szektor díját, a Business Superbrandset (B2B) és a klasszikus fogyasztói elismerést, a Superbrandset egyaránt kiérdemelte.

Kapcsolódó cikkeink