Coke birodalom Dunaharasztiban
Nem vitás, Coca – Cola nagyhatalom vagyunk, derült ki Magyarország legnagyobb üdítőital-palackozó üzemében tett látogatásunk során.
Az egyik legjelentősebb hazai élelmiszer-feldolgozó cég, a Coca Cola HBC Magyarország dunaharaszti üzemben tavaly 416 539 485 liter terméket, míg a zalaszentgróti ásványvíz palackozó üzemben 118 845 584 liter terméket gyártottak. A vállalat a Hellenic Csoport egyik regionális gyártóközpontja. A négy focipálya méretű raktárbázison naponta 9 800 raklapot mozgatnak meg. Amennyiben ezeket a raklapokat egymás mellé tennénk, a budapesti Árpád híd és a Rákóczi híd közötti távolságot kapnánk, ha köbméterben fejeznénk ki, akkor 24 db olimpiai úszómedencét tudnánk megtölteni. Alapanyagaik közel kétharmadát belföldi beszállítók biztosítják, késztermékeik jelentős hányadát pedig külföldre, 24 országba exportálják. Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 2015-ben 24 milliárd forint adót fizettek be a magyar államháztartásba, tovább erősítve ezzel a magyar gazdaság regionális versenyképességét. A látogatás során megtudtuk, hogy a Coca‑Cola termékek kiemelkedően magas minőségének záloga a szigorú termelésirányítás és minőségbiztosítás. A gyártási folyamatot lépésről lépésre végigkövetve meggyőződhettünk arról, hogy termékeik előállítása során az alap- és csomagolóanyagok beérkezésétől, Dunaharasztiban a saját kutakból kinyert víz sztenderdizálásának folyamatain keresztül a késztermékek vizsgálatáig, az üzemben előállított palackok ellenőrzéséig számtalan vizsgálatot végeznek analitikai laboratóriumukban. Mikrobiológusaik havonta több ezer mintát vizsgálnak meg, hogy szavatolhassák minden üdítőital és ásványvíz minőségét. A Coca-Cola elkészítéséhez szükséges, legendásan titkos receptúra alapján készülő koncentrátum Franciaországból érkezik, majd víz és szén-dioxid és cukor hozzáadásával készítenek belőle szirupot. A termelés hét gyártósoron történik a nap 24 órájában. A 2013-ban üzembe helyezett dobozos gyártósor a legújabb és legmodernebb, melynek töltőkapacitása csaknem 100 ezer doboz óránként. Szenes Zsolt, fejlesztési menedzser elárulta, hogy az aszeptikus, vagyis csíramentes gyártási soron a töltés környezete sterilebb, mint egy átlagos magyar kórház műtője. PET palackjaik nagy része teljes egészében helyben készül. Ez kiemelkedő, hiszen a fenntarthatóság szerves része a Coca‑Cola HBC Magyarország vállalati kultúrájának. A fenntarthatósági szemléletmódjuk alapját alkotó három stratégiai célkitűzésük: az egészség és jóllét népszerűsítése, a lehető legenyhébb környezetre gyakorolt hatás és a közösségeik támogatása.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >