Cofidis: az áruhitelek és a személyi kölcsönök voltak a legnépszerűbbek tavaly
Az áruhitelek, valamint a személyi kölcsönök voltak 2016-ban a hitelpiac legnépszerűbb termékei – derül ki a Cofidis legfrissebb országos reprezentatív felméréséből, amelyet kedden juttatott el az MTI-nek.
Tavaly a teljes lakosság 18 százaléka vett fel hitelt, ebből legtöbben, 5 százalékban áruhitelt és 4 százalékban személyi kölcsönt vettek fel. Ez árnyalatnyi változást jelent az előző évi adatokhoz képest.
A jelenleg lakáshitelt törlesztők számában csökkenés tapasztalható az elmúlt öt év adatait megvizsgálva: lakáshitellel most a teljes lakosság 16 százaléka rendelkezik, míg ez az arány 2012-ben 20 százalék volt.
Személyi kölcsön kategóriában az elmúlt egy évben igénylők körében az átlagos felvett hitelösszeg 500 ezer forint, ugyanakkor a többség 400 ezer forintnál kisebb összeget vett fel. Áruhitel kategóriában 128 ezer forint az átlagos hitelösszeg, az igénylők többsége azonban 100 ezer forintnál kisebb összeget kért.
A Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint jelenleg minden negyedik felnőtt törleszt banki vagy pénzintézeti kölcsönt, a hitellel rendelkezők felének van olyan szerződése, amelyet az utóbbi egy évben kötött.
A törlesztők többségének egyetlen hitele van, de közel egyharmaduk több hitelt is fizet, három vagy annál több élő szerződése csak a magyarok 3 százalékának van. A harmincas-negyvenes korosztály él leginkább a hitelfelvétel lehetőségével, körükben az átlagosnál lényegesen magasabb – 55-60 százalék körüli – a hitellel rendelkezők aránya, miközben a 18-29 évesek alig több mint egynegyede, a hatvanas éveikben járóknak pedig csupán egyötöde tartozik a törlesztők közé.
A következő negyedévben a magyarok mindössze 2 százaléka tervez hitelt felvenni, összességében azonban 10 százalékuk tartja elképzelhetőnek, hogy mégis külső anyagi segítségért folyamodik. A személyi kölcsön (3 százalék) és az áruhitel (2 százalék) változatlanul a leginkább elképzelhetőnek tartott termék, ezt követi a lakáshitel (2 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >