Circana: kevesebb új árucikket dobtak piacra a kiskereskedők az elmúlt években
A pandémia és a háború miatt biztosra mennek a kiskereskedők, egyelőre nem mernek újdonságokkal előrukkolni. Igaz, emiatt a vásárlók is unalmasabbnak tartják a bevásárlást…
A termékgyártók és a kiskereskedők a pandémiából akadó ellátási és gyártási nehézségek miatt az elmúlt néhány évben világszerte kevesebbet költöttek innovációra. A vezetők szerint a fogyasztói kereslet változása és a gazdasági lassulás is szerepet játszott ebben. A cégek leginkább azt kívánják elkerülni, hogy ne olyan termékek létrehozására és forgalmazására költsenek pénzt, ami később áldozatul eshet az infláció, a Covid és az ellátási lánc nehézségeiből adódó hatásoknak.
A Circana piackutató cég szerint 2022-ben 13 százalékkal kevesebb új árucikket dobtak a piacra, mint 2020-ban. A legnagyobb csökkenést a szépségápolás, a lábbelik, a kisgépek és a játékok kategóriában lehetett tapasztalni. Marshal Cohen, a Circana vezető iparági tanácsadója szerint a visszaesés több egymásra ható tényező eredménye. A pandémia gyökeresen megváltoztatta a fogyasztási szokásokat, ami módosításra kényszerítette a gyártókat és a kiskereskedőket, hogy lépést tudjanak tartani a változó kereslettel.
Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek, és a felesleges termékek miatt a kiskereskedők nem tudtak friss árut behozni. Cohen elmondta, hogy az újdonságok keresletet teremthetnek, az ismételt dolgokkal azonban halálra untatják a fogyasztókat – írja a Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >