Circana: kevesebb új árucikket dobtak piacra a kiskereskedők az elmúlt években
A pandémia és a háború miatt biztosra mennek a kiskereskedők, egyelőre nem mernek újdonságokkal előrukkolni. Igaz, emiatt a vásárlók is unalmasabbnak tartják a bevásárlást…

Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek
A termékgyártók és a kiskereskedők a pandémiából akadó ellátási és gyártási nehézségek miatt az elmúlt néhány évben világszerte kevesebbet költöttek innovációra. A vezetők szerint a fogyasztói kereslet változása és a gazdasági lassulás is szerepet játszott ebben. A cégek leginkább azt kívánják elkerülni, hogy ne olyan termékek létrehozására és forgalmazására költsenek pénzt, ami később áldozatul eshet az infláció, a Covid és az ellátási lánc nehézségeiből adódó hatásoknak.
A Circana piackutató cég szerint 2022-ben 13 százalékkal kevesebb új árucikket dobtak a piacra, mint 2020-ban. A legnagyobb csökkenést a szépségápolás, a lábbelik, a kisgépek és a játékok kategóriában lehetett tapasztalni. Marshal Cohen, a Circana vezető iparági tanácsadója szerint a visszaesés több egymásra ható tényező eredménye. A pandémia gyökeresen megváltoztatta a fogyasztási szokásokat, ami módosításra kényszerítette a gyártókat és a kiskereskedőket, hogy lépést tudjanak tartani a változó kereslettel.
Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek, és a felesleges termékek miatt a kiskereskedők nem tudtak friss árut behozni. Cohen elmondta, hogy az újdonságok keresletet teremthetnek, az ismételt dolgokkal azonban halálra untatják a fogyasztókat – írja a Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >