Circana: kevesebb új árucikket dobtak piacra a kiskereskedők az elmúlt években
A pandémia és a háború miatt biztosra mennek a kiskereskedők, egyelőre nem mernek újdonságokkal előrukkolni. Igaz, emiatt a vásárlók is unalmasabbnak tartják a bevásárlást…
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-10-16.14.30.png)
Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek
A termékgyártók és a kiskereskedők a pandémiából akadó ellátási és gyártási nehézségek miatt az elmúlt néhány évben világszerte kevesebbet költöttek innovációra. A vezetők szerint a fogyasztói kereslet változása és a gazdasági lassulás is szerepet játszott ebben. A cégek leginkább azt kívánják elkerülni, hogy ne olyan termékek létrehozására és forgalmazására költsenek pénzt, ami később áldozatul eshet az infláció, a Covid és az ellátási lánc nehézségeiből adódó hatásoknak.
A Circana piackutató cég szerint 2022-ben 13 százalékkal kevesebb új árucikket dobtak a piacra, mint 2020-ban. A legnagyobb csökkenést a szépségápolás, a lábbelik, a kisgépek és a játékok kategóriában lehetett tapasztalni. Marshal Cohen, a Circana vezető iparági tanácsadója szerint a visszaesés több egymásra ható tényező eredménye. A pandémia gyökeresen megváltoztatta a fogyasztási szokásokat, ami módosításra kényszerítette a gyártókat és a kiskereskedőket, hogy lépést tudjanak tartani a változó kereslettel.
Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek, és a felesleges termékek miatt a kiskereskedők nem tudtak friss árut behozni. Cohen elmondta, hogy az újdonságok keresletet teremthetnek, az ismételt dolgokkal azonban halálra untatják a fogyasztókat – írja a Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >