Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven belül átlagosan 39 különböző kereskedőnél vásárolnak, beleértve a fizikai boltokat és az online platformokat is.
Az adatok alapján az úgynevezett omnichannel vásárlók – akik mindkét csatornát használják – közel kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak az egyiket – számolt be a kutatás megállapításairól a Chain Store Age.
A gazdasági bizonytalanság közepette a fogyasztói magatartás is átalakul: míg az alacsonyabb jövedelmű háztartások egyre gyakrabban keresik fel a diszkont- és dollárboltokat, addig a tehetősebb vásárlók a tagsági (club) üzletekben és az e-kereskedelemben növelik kiadásaikat. A vásárlók az Egyesült Államokban általában gyakrabban járnak boltba, de kevesebb termékkategóriára koncentrálnak – derül ki a jelentésből.
A jelentés szerint az „apró luxusok” – például prémium kávék, minőségi illatgyertyák vagy presztízs szépségápolási cikkek – fontos szerepet kapnak a mindennapi vásárlásban, mivel az emberek kis örömökre költenek, amikor a nagyobb kiadásokkal óvatosabbak. A gyors és kényelmes ételkészítési megoldások – mint például a légsütő használata – egyre népszerűbbek, különösen ebéd- és vacsoraidőben.
Felfutóban van az „italalapú nassolás” is: a funkcionális és energiaitalok növekedése mind a kiskereskedelemben, mind a vendéglátásban érezhető. Ehhez kapcsolódóan a hordozható italos palackok értékesítése immár második éve kétszámjegyű növekedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >