Címkementes palackokat tesztel a Coca-Cola a fenntarthatóság érdekében
A Coca-Cola újabb fenntarthatósági innovációval lép elő az Egyesült Királyságban. A cég január végén bejelentette, hogy három hónapon keresztül tesztelik a Sprite és a Sprite Zero fél literes PET-palackjait egy új, címkementes megjelenéssel. A kezdeményezés célja az újrahasznosítási folyamat egyszerűsítése és a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, hogy a cég a Sprite márkán keresztül tesztel fenntarthatósági innovációt. A korábbi változások, például a zöld színű palackok átlátszóra cserélése, annak idején történetesen a PET-palackok újrahasznosításának megkönnyítését célozták.
A kísérlet során a cég lézertechnológiával helyettesíti a palackok hagyományos papírcímkéit, így a termékinformációk gravírozva jelennek meg a hátoldalon. A palackok nyakán látható dombornyomott márkajelzés helyett ez a megoldás nemcsak esztétikailag korszerűsíti a csomagolást, de a címkék eltávolításával csökkenti a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségét is.
Dusan Stojankic, a Coca-Cola Nagy-Britannia Franchise Operations alelnöke Nagy-Britanniában és Írországban elmondta, hogy bár a címkék értékes információkat nyújtanak a fogyasztók számára, a technológia segítségével most már más módon is megoszthatják ezeket. A címkementesítés egy kis lépésnek tűnhet, de a Coca-Cola számára ez csupán egyike annak a számos módszernek, amellyel az újrahasznosítást megkönnyítik, a hulladék mennyiségét minimalizálják, és a csomagolás környezetre gyakorolt hatását csökkentik.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >