Címkementes palackokat tesztel a Coca-Cola a fenntarthatóság érdekében
A Coca-Cola újabb fenntarthatósági innovációval lép elő az Egyesült Királyságban. A cég január végén bejelentette, hogy három hónapon keresztül tesztelik a Sprite és a Sprite Zero fél literes PET-palackjait egy új, címkementes megjelenéssel. A kezdeményezés célja az újrahasznosítási folyamat egyszerűsítése és a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, hogy a cég a Sprite márkán keresztül tesztel fenntarthatósági innovációt. A korábbi változások, például a zöld színű palackok átlátszóra cserélése, annak idején történetesen a PET-palackok újrahasznosításának megkönnyítését célozták.
A kísérlet során a cég lézertechnológiával helyettesíti a palackok hagyományos papírcímkéit, így a termékinformációk gravírozva jelennek meg a hátoldalon. A palackok nyakán látható dombornyomott márkajelzés helyett ez a megoldás nemcsak esztétikailag korszerűsíti a csomagolást, de a címkék eltávolításával csökkenti a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségét is.
Dusan Stojankic, a Coca-Cola Nagy-Britannia Franchise Operations alelnöke Nagy-Britanniában és Írországban elmondta, hogy bár a címkék értékes információkat nyújtanak a fogyasztók számára, a technológia segítségével most már más módon is megoszthatják ezeket. A címkementesítés egy kis lépésnek tűnhet, de a Coca-Cola számára ez csupán egyike annak a számos módszernek, amellyel az újrahasznosítást megkönnyítik, a hulladék mennyiségét minimalizálják, és a csomagolás környezetre gyakorolt hatását csökkentik.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >