Címkementes palackokat tesztel a Coca-Cola a fenntarthatóság érdekében
A Coca-Cola újabb fenntarthatósági innovációval lép elő az Egyesült Királyságban. A cég január végén bejelentette, hogy három hónapon keresztül tesztelik a Sprite és a Sprite Zero fél literes PET-palackjait egy új, címkementes megjelenéssel. A kezdeményezés célja az újrahasznosítási folyamat egyszerűsítése és a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, hogy a cég a Sprite márkán keresztül tesztel fenntarthatósági innovációt. A korábbi változások, például a zöld színű palackok átlátszóra cserélése, annak idején történetesen a PET-palackok újrahasznosításának megkönnyítését célozták.
A kísérlet során a cég lézertechnológiával helyettesíti a palackok hagyományos papírcímkéit, így a termékinformációk gravírozva jelennek meg a hátoldalon. A palackok nyakán látható dombornyomott márkajelzés helyett ez a megoldás nemcsak esztétikailag korszerűsíti a csomagolást, de a címkék eltávolításával csökkenti a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségét is.
Dusan Stojankic, a Coca-Cola Nagy-Britannia Franchise Operations alelnöke Nagy-Britanniában és Írországban elmondta, hogy bár a címkék értékes információkat nyújtanak a fogyasztók számára, a technológia segítségével most már más módon is megoszthatják ezeket. A címkementesítés egy kis lépésnek tűnhet, de a Coca-Cola számára ez csupán egyike annak a számos módszernek, amellyel az újrahasznosítást megkönnyítik, a hulladék mennyiségét minimalizálják, és a csomagolás környezetre gyakorolt hatását csökkentik.
Kapcsolódó cikkeink
A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >