CIB: a tavalyinál mintegy 8 százalékkal többet költ idén karácsonykor a lakosság
A tavalyihoz képest idén mintegy 8 százalékkal többet, átlagosan 42 900 forintot költ a karácsonyi kiadásokra a magyar lakosság, háromnegyedük az aktuális havi jövedelméből fedezi az ünnep költségeit – derül ki abból a reprezentatív kutatásból, amelyet az NRC készített a CIB Bank megbízásából.
A bank MTI-hez eljuttatott közleménye szerint enyhén nőtt azoknak az aránya, akik megtakarításukat használják fel az ünnepi költségekre, a megkérdezettek 34 százaléka nyilatkozott így a tavalyi 31 százalékhoz képest.
Kitérnek arra: nem változott az ünnepek költéseihez hitelt is igénybe vevők aránya, idén is 4 százalék készül erre, legtöbbjük 25 000 és 50 000 forint közötti hitelt tervez.
A felmérés szerint az igazán jó karácsonyhoz szükséges legfontosabb öt tényező között továbbra is a családi együttlét a legfontosabb – a válaszadók 79 százaléka említette ezt -, emellett a tavalyival megegyezően idén is a megkérdezettek 60 százaléka nevezte meg a karácsonyfa-állítást, és mintegy 45 százalékuk a fehér karácsonyt. A szabadság, mint az ünnep egyik velejárója tavaly 31 százaléknak volt kiemelten fontos, míg idén a válaszadók 35 százaléka mondta ezt. A megkérdezettek 31 százalékának a karácsonyi ételek is fontos elemei az ünnepnek.
A leginkább vágyott ajándékok között változatlanul a készpénz vezet, ám a tavalyinál kissé alacsonyabb, 23 százalékos említési aránnyal, és sokan örülnének valamilyen élményt adó ajándéknak (a válaszolók 19 százaléka) vagy kézzel készített meglepetésnek (18 százalék) is.
A tervezett ajándékok között viszont éppúgy a szépségápolási cikkek állnak az élen, mint tavaly – a válaszadók 26 százaléka készül ilyesmit ajándékozni – és továbbra is népszerű ajándékok a ruhanemű, a könyvek, a CD-k, illetve a DVD-k is – derül ki a felmérésből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magazin: Lassuló növekedés, gyorsuló infláció, keleti zárás
Az Oroszország által Ukrajna ellen indított háború, az ennek következtében…
Tovább olvasom >Közösen segíti a kisvállalatokat a CIB Bank és a METRO
A kisvállalkozások üzletmenetét támogatja az a stratégiai partnerszerződés, amely a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >