Cetelem: a magyar vásárlók pesszimisták, de a borúlátás ellenére terveznek
A magyar vásárlók a pesszimistábbak közé tartoznak Európában, ám ezt a piaci folyamatok sem igazán támasztják alá, hiszen a jegybank adatai szerint tavaly 60 százalékkal több személyi kölcsönt vettek igénybe az ügyfelek, mint egy évvel korábban, és ez arról árulkodik, hogy az emberek a borúlátás ellenére terveznek, és neki is látnak elképzeléseik megvalósításának – közölte a Magyar Cetelem Bank (MCB) egy felmérés alapján.
A Cetelem 2017-es körképének adataiból, amelyeket az MCB ismertetett az MTI-vel, kiderül: miközben az európaiak közérzete tíz év óta a legjobb, a magyarok országuk helyzetét és egyéni kilátásaikat is borúsabban ítélik meg az átlagnál. Ugyanakkor a magyar fogyasztók 36 százaléka számít személyes helyzetének javulására az elkövetkező két évben, a kontinens egészében mért 32 százalékkal szemben.
A Cetelem évente megjelenő, tizenöt országra kiterjedő körképe szerint a kontinens egészére vetítve egy év alatt 4,7-ről 4,9-re emelkedett az országok általános helyzetét tízes skálán értékelő pontszám. Kivételt csak Franciaország (4,4) és Magyarország (3,9) képez, ahol nem változott a fogyasztók érzete tavaly óta. Személyes helyzetüket értékelve a magyarok pesszimistának számítanak a kontinenshez képest, 4,2-re értékelték saját helyzetüket, míg az európai átlag 5,5.
A Cetelem felhívta a figyelmet, annak dacára sem javult a magyarok közérzete, hogy tavaly jelentősen nőtt a foglalkoztatottak száma, emelkedtek a reálbérek, fellendült a fogyasztás és bővült a hitelezés. Jövőre pedig a járulékcsökkentésnek és a minimálbér-emelésnek köszönhetően tovább erősödhet a lakossági fogyasztás, ezáltal a kiskereskedelmi szektor forgalma; még intenzívebb lehet a munkaerő iránti kereslet; a belső fogyasztás mellett a beruházások is húzóerővé válhatnak, valamint az iparban is komoly fellendülésre számítanak az elemzők.
A Cetelem 2016-os körképéből az is kiderül, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége, 90 százaléka alaposan megnézi és összehasonlítja az árakat, mielőtt vásárolna. Magyarországon az emberek 91 százaléka veti össze az árakat a vásárlást megelőzően, 87 százalékuk pedig sokat töpreng, mielőtt pénzt ad ki valamire.
A Cetelem körkép 10 673 (országonként legalább 800) európai polgár bevonásával készült 2016 végén. A kutatásban részt vevő országok: Belgium, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Franciaország, Dánia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország és Szlovákia. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >