Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők egy kutatás szerint
Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül, a fenntarthatóság pedig kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához – derül ki az EY nemzetközi tanácsadó vállalat globális kutatásából.

(Fotó: Pixabay)
Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint a koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók. A vezetők közel fele attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a Covid-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.
Mindezek miatt a cégvezetők döntő többsége már elkezdte átalakítani befektetési és működési terveit
A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait. Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.
A választ adók a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak
Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásukban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez – közölték. A kutatás szerint a cégvezetők kétharmada növelni kívánja a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, míg a kitöltők csaknem fele kalkulál úgy, hogy minden fronton aktív lesz: felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásában is gondolkodik. Az EY 2022 CEO Outlook Survey keretében az EY megbízásából a Longitude 760 vezérigazgató válaszait gyűjtötte össze 2022 augusztusában 16 országból és 6 iparágból.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 70 milliárd forint értékben kapnak élelmiszer-utalványt az idősek
Összesen több mint 70 milliárd forint értékű élelmiszer-utalványt kapnak az…
Tovább olvasom >A VOSZ további javaslatokat tesz a vállalkozások működési feltételeinek javítására
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) további javaslatokat tesz…
Tovább olvasom >Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >