Buszesz: az energiaitalok megdobták a bevételt
A recesszió ellenére várhatóan mintegy 10 százalékkal nő és eléri a 6 milliárd forintot az előző évhez képest a Buszesz Zrt. 2009-es árbevétele.
Bár az alapanyagok jelentősen drágultak, jól fogytak a nagy áruházláncok saját márkás termékei, amelyeknek a cég az egyik fő gyártója. A bevétel növekedése a cég fő tevékenységét jelentő üdítőital, ezen belül is az energiaitalok belföldi eladásának emelkedéséből származik, az export ugyanis tavaly mintegy a felére esett vissza.
A cég éves szinten mintegy 50 millió doboz energiaitalt gyárt – ez a magyar fogyasztás mintegy a fele -, ebből 6 millió dobozt tesznek ki a Buszesz saját termelésű energiaitalai. Az árbevétel mintegy 75 százaléka az az üdítőital, a fennmaradó hányad pedig az ecet értékesítéséből származik.
A cég anyavállalata, az Aquarius Aqua Kft. albertirsai üzemében a Buszesz Zrt. árbevételéhez hasonló árbevételt produkált tavaly az ásványvizek előállításával. Ez a múlt évben kb. 330 millió litert tett ki. Így az Aquarius adta a magyar ásványvíz-előállítás mintegy harmadát.
Zentai László vezérigazgató elmondta, hogy a Buszesz Zrt. termék-előállításának egy részét várhatóan már a jövő év második felében áthelyezik Albertirsára, ahol egy új gyártósort helyeznek üzembe. A beruházás értéke 1 milliárd forint körül lesz.
A vezérigazgató szerint ahhoz, hogy a magyar cégek versenyképesek legyenek külföldön, mentesíteni kellene a magyar üdítőitalokat és ásványvizeket a termékdíj fizetési kötelezettség alól, amely mintegy 10 százalékos többletköltséget jelent a környező országok termékeivel szemben. Szerinte a környezetvédelmi problémákat ma már inkább egy általánosan és mindenkire egyaránt kötelező betétdíj bevezetésével lehetne orvosolni. Zentai László úgy véli: a lakossági vásárlóerő Magyarországon csak 2010 második felében kezd el majd némileg növekedni. Ekkor lendülhet fel csekély mértékben az élelmiszerek iránti kereslet – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >