Budapest Bank: észnél kell lenniük a magyar kkv-knak 2015-ben
A Budapest Bank vállalati szakértői szerint a jegybank Növekedési Hitelprogramja (NHP) idén is népszerű lesz a vállalkozások körében, az uniós források tömeges megnyílása pedig jelentős növekedést hozhat az új beruházások terén, amely lehetőséget és veszélyt is jelenthet egyben a cégek jövőjére nézve. A bankcsoport összesen 75 milliárd forintnyi kölcsönt helyezett ki az NHP második fázisában az év végéig, jókora szeletet hasítva ki ezzel a program tortájából.
„Kifejezetten sikeresnek tartottuk a jegybank hitelprogramját, hiszen már a kezdetektől képes volt megmozgatni a magyar kkv-k fantáziáját. Ezek a cégek korábban – elsősorban a válság hatására – jelentős mértékben visszafogták a fejlesztéseiket, gyakorlatilag az amortizációs szint alatt hajtottak végre beruházásokat, ami a hosszú távú versenyképességüket veszélyeztette” – mondta Takács Zoltán, a Budapest Bank vállalati értékesítési vezetője. „Büszkék vagyunk arra, hogy a mi ügyfélkörünk a piaci átlagnál aktívabban élt a jegybanki lehetőséggel, hiszen míg a vállalati hitelpiacon 7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk, az NHP2 források kihelyezésében közel kétszer ekkora arányban vettünk részt.”
Az NHP második szakaszában a Budapest Bank vállalati üzletága több mint ezer szerződést kötött 2014. december 31-ig, az összeg közel 40%-át a pénzintézet számára stratégiai fontosságú agrárszektorba helyezte ki. A jegybanki hitelprogram keretében folyósított kkv hitelek átlagos összege 67 millió forint volt. A forrást felhasználó cégek mintegy kétharmada beruházási hitelt igényelt, de népszerű volt a forgóeszköz hitel is. A Budapest Bank kiemelt figyelmet fordít a legkisebb vállalkozásokra is: a mikrovállalati szegmens részére az év végéig 1,7 milliárd forintot folyósítottak, átlagosan 9 millió forintos hitelösszeggel. A kisebb vállalkozások körében is a beruházási hitel iránt mutatkozott a legjelentősebb igény, az új szerződések háromnegyedét ez a típusú kölcsön tette ki.
A programban a bank leányvállalatai is a kezdetektől aktívan részt vettek, a piacon az elsők között jelentek meg konstrukcióikkal. A Budapest Lízing által megkötött pénzügyi lízingszerződések összértéke az év végére megközelítette a 13 milliárd forintot, a Budapest Autó pedig mintegy 4 milliárd forintot helyezett ki.
Idén az uniós források megnyílása új helyzetet teremt majd a fejlesztések finanszírozásában. „Arra számítunk, hogy a Széchenyi 2020 támogatási struktúrához igazodva a vállalkozások jelentős része végiggondolja majd a hosszú távú növekedési kilátásait, és az ehhez kapcsolódó fejlesztési terveit. Mivel bőségesen lesznek majd rendelkezésre álló források, ezért különösen fontos felhívnunk a cégek figyelmét, hogy legyenek megfontoltak, és olyan fejlesztéseket hajtsanak végre, amelyek mögött valódi piaci igény áll, és amelyek hosszú távon működtethetőek. A cégek javuló jövedelemtermelő képessége mellett saját forrásból, támogatott hitelekből és vissza nem térítendő támogatásokból megteremthető az a struktúra, amely a vállalkozások számára lehetővé teszi, hogy nagyobb lépésekkel haladjanak előre fejlesztési terveik megvalósításában. Fontos azonban ebben a helyzetben is szem előtt tartani, hogy egy nem kellően kiérlelt beruházás később jelentős üzemeltetési terhet róhat a vállalkozásra, és ez akár meg is törheti a cégek növekedési pályáját. Évtizedes vállalati hitelezési tapasztalattal a hátunk mögött a jövőben is azon fogunk dolgozni, hogy ügyfeleink megalapozott beruházásokat hajtsanak végre, és hosszú távon, stabilan növekedjenek” – mondta Takács Zoltán.
Kapcsolódó cikkeink
3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >