Brutális bezárási hullám közeleg a vendéglátásban
Vannak vendéglátósok, akik szerint a büfék szenvedik majd meg a legjobban a rezsicsökkentés csökkentését, mások szerint pedig a középkategóriás éttermek vannak a legnagyobb veszélyben. A túlélési stratégiája is mindenkinek más: van, aki új alapanyagokkal kísérletezik, más új éttermet szeretne nyitni, míg megint más a kitartásban és a kreativitásban látja a megoldást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-05-23.38.37.png)
Sokan nem bírják fizetni a rezsit
A Telex most annak járt utána, hogy hogyan látják a jövőt a szektorban dolgozók. A rezsicsökkentés korlátozásával az éttermek kikerültek a kedvezményezettek köréből, így teljes árat kell fizetniük az energiáért. A hazai vendéglátásban pedig ahány szektor annyi féle elképzelés van a jövőről: van, aki a büféket félti, míg megint mások szerint a középkategóriás éttermek vannak leginkább veszélyben. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a luxus egységek biztonságban vannak, illetve a legtöbb szektorban dolgozó szerint az élményen lesz a hangsúly.
Az általános várakozás eddig az volt, hogy nyílik majd az olló, és a nagyon magas árszintű, fine dining helyek maradnak majd csak meg és az olcsóbb kategóriás büfékből és a középárfolyamos, megfizethető éttermek közül lesz kénytelen több vendéglátóegység bezárni. Kondorosi Dániel, a Bölcső Bar&Food tulajdonosa is hasonló véleményen van:
Az alja elég egyértelmű: a randevú eszpresszó és a muskátli ételbár valószínűleg rendben lesz, hiszen a stampóra és az olcsó menüre mindig van igény, ha tetszik, ha nem. A luxusmenü közönsége pedig nem túl árérzékeny
– mondta el a Telexnek, aki szerint azoknak a helyeknek van esélye a túlélésre, akik valamilyen különleges élményt tudnak kínálni a vendégeknek.
Vidó Nóra, az Igen, Ide pizzázó munkatársa szerint pedig a helyek akár 40-50 százaléka is bezárhat a közeljövőben. Egyedül azoknak van esélye, akiknél nagyon nagy a forgalom, és a sűrű fillér elve alapján fenn tudják tartani a működésüket. Azaz egy-egy terméken keveset keresnek, de abból sokat adnak el. A szakértő szerint most már – a járványidőszakkal ellentétben – azok vannak előnyben, akik a turistákból élnek és emiatt vastagabban is foghat a ceruzájuk a számlán.
Kapcsolódó cikkeink
Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatok miatt bezárt egy debreceni éttermet a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai körülményeket és nyomonkövetési hiányosságokat találtak…
Tovább olvasom >Indul a vidéki vendéglátóhelyek támogatása
A nyár közeledtével az idénymunkák ideje is eljött: ebben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >