Brazíliába és Dél-Afrikába is Magyarországról érkezik a csokimikulás
A csokoládé nagyhatalom Svájc és Belgium kisgyerekeinek is Észak-Magyarországról, a Nestlé diósgyőri üzeméből hozza a csokifigurákat a Mikulás. A borsodi üzemben pontosan ismerik a világ csokiízlését, és eszerint készítik el termékeiket 5 kontinens 24 országát kiszolgálva.
Magyarországgal együtt immár 24 ország gyerekei örülhetnek a Nestlé diósgyőri gyárában készült üreges csokoládé termékeknek.
Diósgyőrben már több évtizedes múltra tekint vissza a figurák gyártása, és itt működik a Nestlé egyetlen, kizárólag erre a kategóriára specializálódott gyártóegysége a világon. Az idei karácsonyi szezonra több mint 60 millió darab készült itt, ami majdnem 1900 tonnának felel meg, ennek a 90%-a exportra készült. A tavalyi évhez képest ez 13 százalékos növekedést mutat. Idén októberig 240 millió forintos beruházás valósult meg a diósgyőri üzemben, így az elmúlt közel 6 évben már közel 1,9 milliárd forintot költöttek fejlesztésre, bővítésre.
A diósgyőri gyár, ahol közel négyszázan dolgoznak, minden terméke valódi csokoládéból készül, a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb a minőség, így a karácsonyi és húsvéti szezonokban egyaránt a valódi csokoládéból készült figurákat keresik.
Fehér csokoládé, macis csokoládé, mentolos csokoládé
A minőségi gyártáson felül a Nestlé szem előtt tartja a különböző országok fogyasztóinak eltérő igényeit és ízlésvilágát is; a termékek fejlesztésénél kiértékelik és figyelembe veszik a fogyasztói véleményeket és visszajelzéseket. Míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc.
Idén több új termék is Diósgyőrből indul világhódító útjára, ilyen a Smarties maci, amely egy másik, kisebb macifigurát rejt magában, dupla meglepetést szerezve a gyerekeknek. A Mikulás barátja Rudolf, a rénszarvas immár 21g-os méretben is elérhető a fogyasztók számára, de izgalmas édességekkel megtöltött karácsonyi házikó is kapható lesz idén karácsonykor Smarties, KitKat, illetve After Eight verzióban is. Az étcsokoládét kedvelőknek készül a Boci étcsokoládés mikulás, amely idén a 100g-os mellett egy 40g-os változatban is kapható.
Püspök csokiból
Idén összesen 24 ország boltjainak polcain sorakoznak majd a Diósgyőrben készült figurák, a termékek azonban országonként eltérhetnek. Az olasz piac számára először készítettek óriás Baci figurát, azaz üreges étcsokoládét két darab Baci pralinéval megtöltve, ami az olasz piac ikonikus terméke. A német vásárlók speciális ízvilágát elégítik ki leginkább a mentolos étcsokoládé After Eight figurák, illetve itt a legnépszerűbbek a gabonapehellyel dúsított KitKat figurák. Az angol piacon pedig nagy megbecsülésnek örvend a Milkybar márka, amelynek legfőbb jellemzője, hogy fehér csokoládét tartalmaz.
„Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek piacra olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium. Ráadásul már a kakaóbab egyik hazájába, Brazíliába is exportálunk a figurákból” – hangsúlyozta Magyari Zoltán, a Nestlé diósgyőri gyárának termelésvezetője.
Nem csak ízben, de a külső megjelenésben is akadnak eltérések a különböző piacok között. Csomagolás, illetve forma szempontjából a legtöbb országban a hagyományos mikulás figura és a télhez kapcsolódó karakterek a jellemzők (pl. pingvin, hóember, rénszarvas), a cseh piacon azonban a helyi szokásokból adódóan Szent Miklós püspök alakja jelenik meg a figurákon, Hollandiában pedig a szintén püspöki süveget viselő „Sinterklaas” érkezik a hagyományok szerint, és nincs ez másként az édességek piacán sem.
Fél Mikulás is elég lehet
„A csokimikulásoknál – ahogy az édességeknél általában – a mértékletesség a legfontosabb” – álltja Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa. „A kiegyensúlyozott táplálkozás nem azt jelenti, hogy az ilyen alkalmakkor tiltani kellene a csokoládéfigurák fogyasztását, azonban csak jó minőségű csokoládét, a mértéket szem előtt tartva ajánlott fogyasztani” – teszi hozzá.
Csokoládé esetében maximum 20-25 gramm csokoládé az egy adag, a csokoládé milyenségétől, illetve a gyermek életkorától, aktivitásától függően. Csokimikulásra fordítva ez lehet egy kisebb figura egésze, vagy egy nagyobb mikulás fele, harmada, méretétől függően. A NESTLÉ annak érdekében, hogy az ajánlott adagoláshoz útmutatót adjon a szülőknek, harmonizálta az egy adagos figurák súlyát, míg több adagosok csomagolásán feltünteti, hogy a figura hányad részét javasolt egy alkalommal elfogyasztani. „A csokifigurák fogyasztása nem étkezés helyett, hanem desszertként javasolt, így a mértékletesség is könnyebben betartható” – figyelmeztet Kiss-Tóth Bernadett.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >