BrauBeviale 2014: Változás hagyomány és innováció által

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 05. 11:25

Az aktuális italtrendek a fogyasztói követelmények szerint alakulnak, mint pld. egészséges táplálkozás, wellness, természetesség és minőség. A mindenkori csomagolás is része a sikeres italkoncepciónak. A BrauBeviale az italgazdaság idei legjelentősebb, beruházási javakat bemutató szakvására, de a végtermék még rá is hatással van. A szakvásár november 11. és 13. között kerül megrendezésre Nürnbergben, idén új megjelenéssel: A közel 1300 kiállítót és kb. 33 000 szakmai látogatót egy teljesen átdolgozott kiállítási koncepció és keretprogram várja. Középvállalkozások és globális piaci szereplők egyaránt profitálnak a nyersanyagok, technológiák, logisztika és marketingötletek területeit átfogó kínálatból, de a nemzetközi italtrendek is a kiállítás középpontjában állnak.

brau„Semmi sem olyan állandó, mint a változás.” Ez az ókori idézet találóan írja le a világszintű italtrendek jelenlegi alakulását. Számos multinacionális italgyártóval egy sor kicsi és innovatív vállalat áll szemben, amelyek önálló ötleteiket valósítják meg és értékesítik. A piac jól fogadja ezeket, ahogyan azt a kreatív sörkultúra az USA-ban és világszerte bővülő trendje mutatja. A „kreatív sörkultúra” az idei BrauBeviale trendtémája is, amely számos rendezvénnyel és akcióval hozza ezt a világszintű mozgalmat Frankföldre – a sör hazájába.

Folyamatosan nő a globális italfogyasztás
Míg 2008-ban fejenként szűk 240 liter ital fogyott, addig 2013-ban már kb. 265. A növekedés motorjai leginkább az alkoholmentes italok, mint pl. a palackozott víz (2008: 23; 2013: 29), a forró tea (2008: 54; 2013: 58) valamint a tej és a tejitalok (2008: 37; 2013: 40). Az alkoholmentes italoknál a világon legszívesebben forró teát fogyasztanak az emberek, ezt követi a tej és a tejitalok, a szénsavas üdítőitalok, a víz, a sör, a kávé és a röviditalok.(Forrás: Canadean/GB)

Németország első számú szomjoltója: az ásványvíz
140 literes egy főre eső fogyasztással a németek számára az ásványvíz volt 2013-ban is a legkedveltebb szomjoltó. 85 százalékkal egyértelműen a szénsavas ásványvíz volt a kedvenc, nemzetközileg azonban a csendes ásványvizet részesítik előnyben (a palackozott vizek 80 százaléka). A csomagolt vizek majdnem háromnegyedét a világon Ázsiában, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában isszák meg – ugyanakkor a legnagyobb, 12 százalékos növekedés 2013-ban Ázsiában volt tapasztalható. Németországban azonban nagyon kedveltek az üdítőitalok is, azaz a Cola-italok, limonádék, szénsavas gyümölcslevek, ízesített vizek, diétás üdítőitalok, energiaitalok, szénsavas italok, kávé- és gyümölcsleves teaitalok, valamint szénsavas és -mentes gyümölcslevek. 2013-ban 125,5 liter fogyott belőlük fejenként. Különösen népszerűek: a kalóriamentes Cola-italok (+7,5 százalék az előző évhez képest) és a gyümölcslevek (+4,5 százalék). (Források: Canadean/GB; Wirtschaftsvereinigung Alkoholfreie Getränke, GER)

Alkoholmentes italok – esélyek új kreációk számára
Mialatt a csomagolt víz szinte világszerte egyre népszerűbbé válik, a szénsavas üdítőitalok globális fogyasztása már elért egy igen magas szintet. Forgalmuk 2007 óta már csak Dél- és Közép-Amerikában, és a Közel-Keleten nő. A Rabobank szerint a növekedés motorja a következő három évben Brazília marad becsült három százalékos éves növekedéssel. A szénsavas üdítőitalok fogyasztásának világbajnokai fejenként 165 literrel a mexikóiak, őket követi az USA (145) és Argentína (144). Az alkoholmentes italok legjelentősebb piacai fejenként 352 literrel az USA, Németország (342) és Argentína (326). Európán belül Németországot Belgium (281) és Svájc (264) követi, míg a sort Litvánia (96), Oroszország (93) és Ukrajna (64) zárja. Új kreációk tartják mozgásban a piacokat: Legyen szó akár innovatív alkoholmentes malátaitalokról, béta-glükánnal dúsított gyümölcsitalokról, amelyek állítólag pozitív hatást gyakorolnak a szív egészségére, új gyömbéres italkreációkról, vagy a lila édesburgonyával rózsaszínre színezett italokról – a fantáziának szinte semmi nem szab határt, és a fogyasztó gyorsan eldönti a termékek sikerét, vagy sikertelenségét. (Forrás: Canadean/GB)

Enyhén csökkent a söreladás Németországban 2013-ban
94,6 millió hektoliterre csökkent 2013-ban a söreladás Németországban (-két százalék az előző évhez képest), amelyből 84 százalékot szántak belföldi fogyasztásra. Valamivel több mint tíz millió hektolitert szállítottak az EU országaiba (- 8,6 százalék az előző évhez képest), 4,7 millió hektolitert harmadik országokba (+ 8,7 százalék). 4,2 millió hektoliterrel a sör alapú italok 2013-ban a söreladások 4,5 százalékát tették ki, ami szintén enyhe, szűk 2 százalékos csökkenést jelent. Érdekesség, hogy – a globális sörfogyasztás negyedét adó, és így a legnagyobb sörpiacnak számító – Kína érdeklődése egyre nő a német sör iránt. (Forrás: Statistisches Bundesamt/D)

Világszerte diadalmenetben a kézműves sörfőzdék
Az úgynevezett craft sörfőzdék az 1980-as években az USA-ban kezdték el ismét űzni a kézműves sörfőzés művészetét. Időközben az Egyesült Államok piacán több mint 2800 kézműves sörfőzde működik, amelyek több mint 110 000 dolgozót foglalkoztatnak. A német sörfőzők is egyre inkább felfedezik maguknak e trendet: fűszeres pilseni típusú sörrel, amelyet alpesi széna kivonattal tesznek különlegessé, vagy olyan sörökkel, amelyekre a maláta erőteljes, pörkölt íze mellett enyhe fűszernövények, tavaszi virágok illata, és könnyed citrom- és gyümölcsjegyek jellemeznek – hogy e kreatív sörkultúra csak néhány példáját említsük. A világ sörfogyasztásában Németország 2013-ban fejenként 103 literrel a harmadik helyet foglalta el. A legtöbb sört továbbra is Csehországban (145) és Ausztriában (106) isszák. Az első tízben: Észtország, Lengyelország, Írország, Finnország, Románia, Bulgária és Litvánia – mind Európai ország. (Forrás: Canadean/GB)

Kreatív sörkultúra – a BrauBeviale 2014 trendtémája
A trendtémát a szakvásár eszmei atyja, a Bajor Magánsörfőzdék, és a European Beer Star Award támogatja, amelynek 2004 óta a BrauBeviale ad otthont. A rendezvény csúcspontjai a 2014. évi díjak átadása, a sommelier-k által kísért és ingyenes kóstolók, a Craft Beer Lounge, a kreatív sörfőzőknek szóló speciális megoldásokat bemutató kiállítói részleg, vagy a Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei intézettel közösen szervezett, immár harmadik „European MicroBrew Symposium“ a kiállítás nulladik napján. A szakkiállítást a BrauBeviale közepén felállított, új, stílusos fórumon Jim Koch, a híres Samuel Adams-t főző Boston Beer Company alapítója és ügyvezetője nyitja meg. A megnyitón a nemzetközi söripar számos további neves képviselője is beszédet mond, így pl. Charlie Papazian, az amerikai Brewers Association elnöke és a World Beer Cup kezdeményezője, vagy Dr. Marc Rauschmann, a Frankfurter BraufactuM ügyvezetője.

Új csomagolási ötletek érkeznek – a BrauBeviale-ra is
Minden italszegmensre igaz: A terméknek és a csomagolásnak mindig egységet kell alkotnia, hogy a fogyasztókkal folytatott kommunikáció az értékesítés helyén megfelelő legyen. Kiváltképpen az italcsomagolások rendkívül innovatívak. Egy afrikai sörmárka csomagolása például a minőséget, az innovációt és a kreativitást hivatott egyszerre közvetíteni. A sör száz százalékig újrahasznosítható alumínium palackba kerül, amely Afrikában az első ilyen jellegű csomagolás a piacon. A hagyománnyal és az innovációval játszik például egy párlat is, amelyet a szesztilalom idejére emlékezve befőttes üvegekben kínálnak.

Az innovatív csomagolásokról a szakkiállításon is szó lesz: A BrauBeviale Fórumon – neves iparági partnerek szervezésében – az italcsomagolás-dizájnnal, csomagolási innovációkkal és PET-újrahasznosítással kapcsolatos prezentációk, vitakörök, vagy előadások invitálják a látogatókat hallgatólagos vagy tevőleges részvételre. Szívesen látott vendég 2014-ben is a nemzetközi kiírású Német Csomagolási Díj. A díjjal a több mint 200 benyújtott címke, zár, egyéb csomagoló segédanyag, display, értékesítési, promóciós, szállítási és logisztikai csomagolás, valamint a csomagológépek területén kifejlesztett megoldás közül a leginnovatívabbakat ismerik el a BrauBeviale-n. A szakkiállítás első ízben mutatja be a „connecting comPETence“ PETnology-koncepciót a PETarena-val és a Packaging Wall of Excellence-vel. Ezek keretében a vállalatok széleskörű PET-ajánlataikat és szolgáltatásaikat mutatják be. A PETarena többek között a csomagolás-fejlesztők találkahelye is. A nyitányt a kétnapos nemzetközi PETnology kongresszus jelenti, amely közvetlenül a kiállítás előtt kerül megrendezésre.

BrauBeviale 2014: Jó beszélgetések. Jó üzletek.
A BrauBeviale 2014-ben az italgyártás világszerte legjelentősebb, beruházási javakat bemutató szakvására. November 11-13. között a Nürnbergi Vásárközpontban több mint 1300 kiállító (2012: 45% külföldi) mutatja be jó minőségű ital-alapanyagok, innovatív technológiák, hatékony logisztika, és sziporkázó marketing-ötletek alkotta átfogó kínálatát. A várakozások szerint 33 000 látogató (2012: 38% külföldi) az európai italgazdaság műszaki és kereskedelmi menedzsmentjétől érkezik. A sörfőzdék, malátagyárak, pincészetek, szeszfőzdék, tejüzemek, alkoholmentes italokat gyártó üzemek, szálloda- és vendéglátóipari vállalkozások, speciális italszakkereskedések és nagykereskedések, valamint mérnöki és tervező irodák szakemberei magasan képzettek, 88%-ban részt vesznek a beruházási döntések meghozatalában (független intézet által 2012-ben készített felmérés eredményei). A professzionális bemutatóból és személyes találkozóból álló közkedvelt vásári program többek közt átlátható részvételi költségekkel, a témákat és az időt tekintve sűrű három vásári nap magas hatékonyságával, átfogó kínálattal, a döntéshozókkal való intenzív, személyes párbeszéddel, ideális időponttal vonzza a látogatókat.

Kapcsolódó cikkeink