Brands.hu: ötször annyit költöttünk Black Friday-kor, mint máskor
Magyarországon is egyre többen használják ki Black Friday akciókat. Az USA-ból indult, Hálaadás utáni péntekre eső vásárlási lázban hatalmas kedvezményekkel várják a vevőket, különösen az online boltokban. Ilyenkor akár ötszörös forgalomnak is örülhetnek a kereskedők.
„Nálunk három napig tartott a Black Friday – mondta el Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezetője – a péntek és a vasárnap voltak a legerősebb napok. Pénteken 0 óra 2 perckor jelentkezett az első vevő és éjfélig tartott a beszerzés, ötször annyit vásároltak nálunk, mint egy átlagos novemberi napon. Érdekes, hogy már a Black Friday-t megelőző csütörtökön nagy volt a forgalom, sokan biztosra akartak menni, hogy lesz készleten a vágyott áru.”
A legnépszerűbb termékek a télikabátok, pulóverek és téli kiegészítők (sál-sapka-kesztyű) illetve a bakancsok és csizmák voltak, de sokan vásároltak sportuházatot és rövid ujjú pólókat.
Gerhát-Molnár Irina szerint megállíthatatlan az online boltok előretörése, egyre nő a vásárlók bizalma a webshopok iránt. Sokannak tetszik, hogy akár mobiltelefonról tudnak vásárolni és azonnal össze tudják hasonlítani a webshopok által ajánlott árakat. A Black Friday is segít abban, hogy egyre többen ismerkednek meg a netes vásárlás világával, a Brands.hu-nál például ilyenkor érkezik a legtöbb új vásárló.
Magyarországon jellemző, hogy a hónap elején – fizetéskor – költenek az emberek, ilyen szempontból a Black Friday időpontja nem ideális. Ugyanakkor, ha valaki online vásárol és utánvétellel fizet, akkor kedvezményes áron, de már a decemberi fizetéséből tud vásárolni.
„Most pár napig csendesebb időszak következik – mondta el Gerhát-Molnár Irina – aztán december 5. után elindul a karácsonyi időszak, akkor megint forgalomnövekedésre számítunk. Az online boltok december közepéig bonyolítanak jelentős forgalmat, aki az utolsó pillanatra hagyja a karácsonyi bevásárlást, az jellemzően boltokban vásárol.”
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >