Márkadíjak a fogyasztói és üzleti bizalom építésének kipróbált eszközei
Egyre nagyobb kihívás a márkák számára a versenytársaktól való megkülönböztetés, illetve a fokozódó médiazajban a fogyasztók elérése, bizalmuk elnyerése. A márkadíjak használata hatékony eszköz lehet a kihívások kezelésére, figyelemfelkeltésre. A legkiemelkedőbb hazai márkákat elismerő Superbrands díj odaítéléséről a Superbrands Bizottság tagjai döntenek évről évre. Az ismert Superbrands logó immár 13 éve jelent biztos támpontot a fogyasztóknak és az üzleti élet döntéshozóinak.
Egy 2016-os GfK-kutatás szerint ugyanis a fogyasztók 80%-a valamilyen pozitív állítást társított a Superbrandshez: leggyakrabban a bizalom és minőség fogalmát említették. A Superbrands cím tehát a márka elismerése mellett komoly marketingpotenciált is jelent a cégek számára, hiszen ez kevesebb mint 800 kiemelkedő márka kiváltsága. A független és önkéntes szakértőkből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követ a döntésnél, és tartja magát az alapítók által megfogalmazott elvhez: „Az a márka érdemelheti ki a Superbrands címet, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”
A Superbrands programot a Brand Council független szervezet hozta létre 1994-ben Nagy-Britanniában, egy sikeres londoni rádióműsor nyomán. A műsorban a fogyasztók betekintést kaptak a legkiválóbb márkák világába. Feltárták az adott márka eredetét, piaci helyzetét és jövőbeli kilátásait. A rádióműsor sikerének köszönhetően a Superbrands könyv formájában is feldolgozta a piacon megtalálható vezető márkák történetét.
A Superbrands nemzetközi sikerének titka az, hogy egyre nagyobb kihívás a márkák számára a versenytársaktól való megkülönböztetés, illetve a fokozódó médiazajban a fogyasztók elérése, bizalmuk elnyerése. A márkadíjak használata hatékony eszköz lehet a kihívások kezelésére, figyelemfelkeltésre. A legkiemelkedőbb hazai márkákat elismerő Superbrands díj biztos támpontot ad a fogyasztóknak és az üzleti élet döntéshozóinak.
A fogyasztói bizalom építésére a cégek marketingtárháza végtelen, de összegyűjtöttük a márkadíjak kommunikációs felhasználásának legnépszerűbb módjait:
• Érdemes beépíteni a márka arculati kézikönyvébe.
• Weboldalon, közösségimédia-felületeken elhelyezve a cégről információt keresők, üzleti partnerek felé is megbízhatóságot, minőséget sugároz.
• Ha az e-mail aláírásban szerepel a cím, akkor az emeli a közvetlen kapcsolatba kerülő partnerek szemében a márka értékét.
• Belső kommunikációban, pl. hírlevélben, munkatérben elhelyezve a munkatársak lojalitását erősíti.
• Toborzási kampányokban felhasználva vonzóbbá teheti a márkát a munkakeresők szemében.
• Termékeken, promóciós felületeken kiemelve közvetlenül is pozitív hatással lehet a vásárlási döntéshozatalra.
• Hírérték: kiváló alkalom arra, hogy hírt adjunk a sikereket elérő vállalkozásunkról a sajtókapcsolatainknak, közösségimédia-követőinknek, partnereinknek. Szakmai anyagokban, kiajánlókban szerepeltetve erősíti az olvasókban azt a képet, hogy a cég az adott szakterület vezető, széles körben elismert vállalata, és ezt nemcsak a cég állítja magáról, hanem független, szakmai grémium.
• Klubhoz tartozás: a díjak elnyerése egy kiemelt közösséghez tartozást is hordoz magában. Így a nyertes cégek kommunikációjukban utalhatnak azokra az akár más iparágakban kiemelkedően teljesítő cégekre, amelyeknek a társaságában díjazottak lettek.
A díjak marketinghasználatáról iparágtól függetlenül rendkívül sok pozitív példa van: olyan márkához köthető érték, melyről lehet beszélni, pozitív üzenetet közvetít, bizalmat épít a fogyasztókban, és büszkeséggel tölti el a díjazott cég alkalmazottait is. //
Kapcsolódó cikkeink
A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >A Danone Magyarország kft. négy kategóriában is Superbrands díjas lett
A Danone Magyarország Kft. büszkén jelentheti be, hogy idén ismét…
Tovább olvasom >Két Business Superbrands-díjat is kapott a METRO
Idén is kiválóan helytállt a Business Superbrands védjegyet odaítélő bizottság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >