Márkadíjak a fogyasztói és üzleti bizalom építésének kipróbált eszközei

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 11. 16. 10:11

Egyre nagyobb kihívás a márkák számára a versenytársaktól való megkülönböztetés, illetve a fokozódó médiazajban a fogyasztók elérése, bizalmuk elnyerése. A márkadíjak használata hatékony eszköz lehet a kihívások kezelésére, figyelemfelkeltésre. A legkiemelkedőbb hazai márkákat elismerő Superbrands díj odaítéléséről a Superbrands Bizottság tagjai döntenek évről évre. Az ismert Superbrands logó immár 13 éve jelent biztos támpontot a fogyasztóknak és az üzleti élet döntéshozóinak.

Egy 2016-os GfK-kutatás szerint ugyanis a fogyasztók 80%-a valamilyen pozitív állítást társított a Superbrandshez: leggyakrabban a bizalom és minőség fogalmát említették. A Superbrands cím tehát a márka elismerése mellett komoly marketingpotenciált is jelent a cégek számára, hiszen ez kevesebb mint 800 kiemelkedő márka kiváltsága. A független és önkéntes szakértőkből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követ a döntésnél, és tartja magát az alapítók által megfogalmazott elvhez: „Az a márka érdemelheti ki a Superbrands címet, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”

A Superbrands programot a Brand Council független szervezet hozta létre 1994-ben Nagy-Britanniában, egy sikeres londoni rádióműsor nyomán. A műsorban a fogyasztók betekintést kaptak a legkiválóbb márkák világába. Feltárták az adott márka eredetét, piaci helyzetét és jövőbeli kilátásait. A rádióműsor sikerének köszönhetően a Superbrands könyv formájában is feldolgozta a piacon megtalálható vezető márkák történetét.

A Superbrands nemzetközi sikerének titka az, hogy egyre nagyobb kihívás a márkák számára a versenytársaktól való megkülönböztetés, illetve a fokozódó médiazajban a fogyasztók elérése, bizalmuk elnyerése. A márkadíjak használata hatékony eszköz lehet a kihívások kezelésére, figyelemfelkeltésre. A legkiemelkedőbb hazai márkákat elismerő Superbrands díj biztos támpontot ad a fogyasztóknak és az üzleti élet döntéshozóinak.

A fogyasztói bizalom építésére a cégek marketingtárháza végtelen, de összegyűjtöttük a márkadíjak kommunikációs felhasználásának legnépszerűbb módjait:

Érdemes beépíteni a márka arculati kézikönyvébe.

Weboldalon, közösségimédia-felületeken elhelyezve a cégről információt keresők, üzleti partnerek felé is megbízhatóságot, minőséget sugároz.

Ha az e-mail aláírásban szerepel a cím, akkor az emeli a közvetlen kapcsolatba kerülő partnerek szemében a márka értékét.

Belső kommunikációban, pl. hírlevélben, munkatérben elhelyezve a munkatársak lojalitását erősíti.

Toborzási kampányokban felhasználva vonzóbbá teheti a márkát a munkakeresők szemében.

Termékeken, promóciós felületeken kiemelve közvetlenül is pozitív hatással lehet a vásárlási döntéshozatalra.

Hírérték: kiváló alkalom arra, hogy hírt adjunk a sikereket elérő vállalkozásunkról a sajtókapcsolatainknak, közösségimédia-követőinknek, partnereinknek.   Szakmai anyagokban, kiajánlókban szerepeltetve erősíti az olvasókban azt a képet, hogy a cég az adott szakterület vezető, széles körben elismert vállalata, és ezt nemcsak a cég állítja magáról, hanem független, szakmai grémium.

Klubhoz tartozás: a díjak elnyerése egy kiemelt közösséghez tartozást is hordoz magában. Így a nyertes cégek kommunikációjukban utalhatnak azokra az akár más iparágakban kiemelkedően teljesítő cégekre, amelyeknek a társaságában díjazottak lettek.

A díjak marketinghasználatáról iparágtól függetlenül rendkívül sok pozitív példa van: olyan márkához köthető érték, melyről lehet beszélni, pozitív üzenetet közvetít, bizalmat épít a fogyasztókban, és büszkeséggel tölti el a díjazott cég alkalmazottait is. //

Kapcsolódó cikkeink