Bővülő piacon javult a sonka pozíciója
Némi növekedés tapasztalható a főtt sonkák/füstölt húsok/főtt füstölt húsok szegmensének kiskereskedelmi forgalmában. Összességében a húskészítmények piaca értékben 10, mennyiségben 6 százalékkal bővült egyik évről a másikra. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen. A növekvő piacon a három húsvéti szezonális termékcsoport együttes részesedése mind mennyiségben, mind értékben kis mértékben, fél százalékpont alatt emelkedett 2005. november–2006. októberben, az előző hasonló időszakhoz képest.
Kimondottan a főtt sonka piacmérete meghaladja az évi 20 milliárd forintot.
Az átlagárak változatosan alakultak. Különösen az önkiszolgálásban értékesített főtt sonkák drágultak: tavaly szeptember–októberben egy kiló fogyasztói átlagára 1899 forint volt, ami 12 százalékkal haladja meg az előző évi kilencedik–tizedik hónapot.
Olcsóbb lett viszont – szintén önkiszolgálásban – a füstölt hús: egy kiló a múlt év kilencedik–tizedik hónapjában átlagosan 1924 forintba került, szemben az előző hasonló periódus 2025 forintjával. Még egy évvel korábban 2 095 forintos átlagárat regisztráltunk.
A főtt füstölt hús kilónkénti ára emelkedett. A tavalyi szeptember–októberben regisztrált 1313 forinthoz képest a tavalyelőtti hasonló időszakban 1271 forint volt az átlagár.
Kimérve drágult mind a sonka, mind a füstölt hús, mind a főtt füstölt hús.
A húskészítmények kiskereskedelmi eladásaiból értékben a főtt sonka kerekítve 12, míg a füstölt hús és a főtt füstölt hús 3-3 százalékkal részesült a 2005. november–2006. október közötti időszakot tekintve. Mennyiségben, szintén kerekítve 9 százalék jut a főtt sonkára és ugyancsak 3-3 százalék a másik két szegmensre.
Üzlettípusok fontossága a mennyiségi eladások alapján, százalékban
2004. XI.-XII.–2005. IX.-X. 2005. XI.-XII.–2006. IX.-X.
Főtt Füstölt Főtt füstölt Főtt Füstölt Főtt füstölt
sonkák húsok húsok sonkák húsok húsok
Élelmiszer 2500 m2 felett 31 50 44 32 50 38
Élelmiszer 401–2500 m2 32 19 33 33 17 33
Élelmiszer 201–400 m2 14 13 7 13 12 10
Élelmiszer 51–200 m2 18 15 12 17 17 15
Élelmiszer 50 m2 alatt 6 4 3 5 5 3
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >