Borravalóval kapcsolatos jogszabályi módosítások
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szövetségekkel együttműködve új intézkedéseket vezet be a felszolgálási díjak maximalizálására és a borravaló adómentességének biztosítására. A javaslat szerint a vendéglátó üzletek magánszemélyek fogyasztása esetén legfeljebb 15%, céges rendezvényeknél pedig maximum 20% felszolgálási díjat számíthatnak fel. Ezek az intézkedések célja, hogy növeljék a vendéglátó szektor versenyképességét és erősítsék a munkaerő-megtartó képességet.
A borravalóra vonatkozó jogszabály-módosítások biztosítják, hogy a felszolgálók a fizetési módtól függetlenül adómentesen kaphassák meg a borravalót. Ez azt jelenti, hogy akár készpénzben, akár elektronikus úton történik a borravaló átadása, az mentesül az adó- és járulékfizetési kötelezettség alól.
A felszolgálási díj alkalmazása továbbra sem kötelező; annak bevezetéséről a vendéglátó üzletek üzemeltetői saját belátásuk szerint dönthetnek. Amennyiben alkalmazzák, a díj mértékét fel kell tüntetniük az étlapon és egyéb tájékoztatási felületeiken. Fontos megjegyezni, hogy a felszolgálási díj nem azonos a borravalóval; míg előbbi a számla része és a szolgáltató bevétele, addig a borravaló önkéntes juttatás, amelyet a vendég közvetlenül a felszolgálónak ad.
A javaslatok társadalmi vitája már megkezdődött, és a szakmai szervezetek támogatásukat fejezték ki az intézkedések iránt. A cél, hogy a vendéglátó szektorban dolgozók jövedelme növekedjen, és a szektor versenyképessége erősödjön a munkaerőpiacon.
Teljes verzió itt: MK_24_119_borravaló (1)
Kapcsolódó cikkeink
Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >