Borravalóval kapcsolatos jogszabályi módosítások
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szövetségekkel együttműködve új intézkedéseket vezet be a felszolgálási díjak maximalizálására és a borravaló adómentességének biztosítására. A javaslat szerint a vendéglátó üzletek magánszemélyek fogyasztása esetén legfeljebb 15%, céges rendezvényeknél pedig maximum 20% felszolgálási díjat számíthatnak fel. Ezek az intézkedések célja, hogy növeljék a vendéglátó szektor versenyképességét és erősítsék a munkaerő-megtartó képességet.
A borravalóra vonatkozó jogszabály-módosítások biztosítják, hogy a felszolgálók a fizetési módtól függetlenül adómentesen kaphassák meg a borravalót. Ez azt jelenti, hogy akár készpénzben, akár elektronikus úton történik a borravaló átadása, az mentesül az adó- és járulékfizetési kötelezettség alól.
A felszolgálási díj alkalmazása továbbra sem kötelező; annak bevezetéséről a vendéglátó üzletek üzemeltetői saját belátásuk szerint dönthetnek. Amennyiben alkalmazzák, a díj mértékét fel kell tüntetniük az étlapon és egyéb tájékoztatási felületeiken. Fontos megjegyezni, hogy a felszolgálási díj nem azonos a borravalóval; míg előbbi a számla része és a szolgáltató bevétele, addig a borravaló önkéntes juttatás, amelyet a vendég közvetlenül a felszolgálónak ad.
A javaslatok társadalmi vitája már megkezdődött, és a szakmai szervezetek támogatásukat fejezték ki az intézkedések iránt. A cél, hogy a vendéglátó szektorban dolgozók jövedelme növekedjen, és a szektor versenyképessége erősödjön a munkaerőpiacon.
Teljes verzió itt: MK_24_119_borravaló (1)
Kapcsolódó cikkeink
Lángos-luxus a Balatonnál: már 3900 forintba is kerülhet egy sajtos-tejfölös
A klasszikus balatoni lángos egykor filléres retró ételnek számított, 2025…
Tovább olvasom >Továbbra is durvák a balatoni árak
A Balatonnál nyaralók idén sem számíthatnak olcsó étkezésre – különösen…
Tovább olvasom >MVI éves statisztikai helyzetjelentés a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) évente közzéteszi a vendéglátásról szóló…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >