Boraikkal erősítik a hazai piacot
Több mint évi egymillió palack bort állít elő a Szekszárdi borvidéken működő Mészáros Pál Borház és Pince Kft.
Mint tulajdonosa, Mészáros Pál elmondta, nagy részét a kereskedelmi láncokon keresztül értékesítik, kisebb mennyiséget pedig a vendéglátásban, valamint a saját pincészetükben és a borboltjukban. De jut exportra is, Kínába, Lengyelországba, Svájcba, Németországba, Írországba és Szlovákiába.
A Mészáros családban több évszázados hagyománya van a szőlőtermesztésnek és a borkészítésnek. Jelenleg 160 hektár a szőlőterületük, erről évi átlag 1120 tonnát szüretelnek, és még 800 tonnát is vásárolnak hozzá.
Borászatuk széles fajtaválasztékot kínál. „Igyekszünk az új piaci trendeknek megfelelni, így készítünk illatos fehérborokat, gyümölcsös rosékat, pezsgőket és – a szekszárdi és családi hagyományokhoz méltón – igazán sokáig érlelt nagy vörösborokat, mint például az Ohmerops Cuvée és a Grand sorozat. De készülünk új Rosé pezsgővel, valamint Sauvignon Blanc fehér pezsgővel is.” Legkedveltebb boruk a Cabernet Sauvignon, a Rosé és az Irsai Olivér. Mészáros Pál személyes kedvence pedig a már említett Ohmerops Cuvée mellett a Grandiózus Malbec.
Fontosnak tartják a Magyar Termék védjegyeket, „magunk is igyekszünk védjegyes termékeket vásárolni. Jelenleg 26 borunk palackján tüntetjük fel a Magyar Termék logót. Ezzel is szeretnénk a hazai piacot erősíteni, a vásárlókat arra ösztönözni, hogy magyar termékeket válasszanak, köztük természetesen a mi borainkat is. Most ősszel részt veszünk abban az akcióban, amely a Tesco-hálózatban népszerűsíti a Magyar Termék védjegyes termékeket, így a miénket is”.
A több lábon állás jegyében 2014 óta saját szállodát is működtetnek. A vendéglátáshoz a helyi vállalkozásoktól szerzik be a húst, a zöldség-gyümölcsöt, a tejtermékeket. A kenyeret és a pékárut saját maguk sütik, „és természetesen a saját borainkat kínáljuk a vendégeknek”.
A családi borászat egyébként a rendszerváltozás után kezdett nagyobb léptékű fejlesztésekbe. „Már túl vagyunk a feldolgozó, a palackozó és a készáruraktár korszerűsítésén és bővítésén. Most egy új pezsgőüzem létrehozására, a borboltunk újjáépítésére, valamint érlelő pincészetünk új hordóinak beszerzésére készülünk” – mondta el Mészáros Pál. //
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Tesco: második szakaszába ért a „növényi alapú termékek” növekedése
A brit Tesco a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet második…
Tovább olvasom >Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >