Bor, turizmus, Balaton
Hivatalosan is megkezdődött az őszi turisztikai szezon. Utazás téma kapcsán folyamatos, lassú emelkedés figyelhető meg az interneten, habár a lakosság 57%-a továbbra is bizonytalannak érzi az idei szezonra tervezett utazását. Még inkább felértékelődött a belföldi turizmus, mindenki ki akarja élvezni az utolsó, szabadban tölthető napokat, amit mi sem mutat jobban, minthogy a borturizmus utáni érdeklődés jóval nagyobb a tavalyi évhez képest – derült ki a Lounge Group elemzéséből.
A világban kialakult helyzet miatt még inkább felértékelődtek a hazai turisztikai kirándulóhelyek és programok, a borászati mulatságok iránt az idei évben tapasztalható 50%-os növekedéssel az érdeklődés szintje nemhogy utolérte, de meg is haladta a tavaly – a Neticle nyilvános közösségi média posztokat és hozzászólásokat elemző startup által – mért adatokat. A Budapesttel kapcsolatos említések háttérbe szorultak az interneten, helyét átvették a borkóstolókról, borászatokról és szüretekről szóló bejegyzések. A 18-29 évesek, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban vagy megyeszékhelyeken élők voltak azok, akik az átlagosnál nagyobb arányban utaztak kifejezetten borturizmus céljából.
A szürettel kapcsolatban a felhasználók leginkább a Balatont és Badacsonyt említették, a magánszüreti események nagy részét is az élménybeszámolók alapján a balatoni régióban tartották. A top térségek és helyszínek listáján szintén a magyar tenger vette át a vezető helyet, a Badacsonnyal és Tokajjal összefüggő említések száma megduplázódott, a top helyszínek között pedig megjelent Villány is. A Szekszárdi Szüreti Napok, a Badacsonyi Szüret és a Winelovers események kerültek a figyelem középpontjába, amiből szintén jól látszik, hogy a borturizmus iránti növekedés jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban.
Az idei ősz a nyilvános közösségi posztok alapján a magánszüretekről, a piacozásról és a kirándulásokról szól, melyek remek hétvégi, járvány-kompatibilis programlehetőséget kínálnak. Sokan látogatják meg a Kéktúra útvonalait, a Hortobágyot és a Dunakanyart egy-egy napsütéses túra reményében, a hétvégéket pedig szívesen töltik a Balatonon, a Tiszta-tavon, a Dunakanyarban, Tokajon vagy éppen Hévízen.
Az elemzést a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >