Bonduelle: a vendéglátóhelyek kínálatában alig szerepel hüvelyes étel
A vendéglátóhelyek ma még nem használják ki a hüvelyesekben rejlő gasztronómiai lehetőségeket, kínálatukban alig szerepel hüvelyes zöldségből készült étel – ismerteti a Bonduelle élelmiszerfeldolgozó a hüvelyesek világnapjára készült reprezentatív felmérése alapján.

Bonduelle: kevés a hüvelyes zöldségből készült étel az étlapon
A Bonduelle 50 magyarországi vendéglátóhely ételkínálatának elemzésével és több mint 1000 fő bevonásával készített reprezentatív felmérést, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t.
A kutatásból kiderült, hogy az éttermek többsége, 84 százaléka ugyan kínál hüvelyeseket is tartalmazó ételeket, de az összes vendéglátóhely teljes kínálatát vizsgálva az ételek mindössze 4 százalékában volt hüvelyes. A választék elsősorban a hagyományos magyar fogásokra, egyebek között a bablevesre, a babgulyásra, a rizibizire korlátozódik – jegyezték meg a közleményben.
Az online kérdőíves kutatás rámutatott arra, hogy a megkérdezettek fele csak otthon fogyaszt hüvelyeseket, mintegy 40 százalékuk azonban étteremben is szívesen kér ilyen ételt. A vendéglátóhelyeken a zöldborsó a legnépszerűbb.
Az étterembe járók 57 százaléka azért fogyaszt hüvelyeseket is tartalmazó ételeket a vendéglátóhelyeken, mert szereti azokat, a megkérdezettek 37 százaléka pedig egészségesnek tartja a hüvelyesfogyasztást, ezért kifejezetten nyitott lenne a változatos, hüvelyesekből készült fogásokra.
A közlemény rámutat: a hüvelyes zöldségek kiváló alapanyagai mind a teljes értékű növényi táplálkozásnak, mind az egészséges és változatos, a nyugat-európai országokban rendkívül népszerű flexitáriánus étrendnek, így a hüvelyes növények egyre nagyobb szerephez juthatnak a fenntartható növénytermesztésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízmillió forint összdíjazású pályázatot hirdet Tokaj
Tízmillió forint összdíjazású művészeti pályázatot hirdet Tokaj a világörökségi borvidék…
Tovább olvasom >Hő a mélyből: kiaknázatlan kincs a magyar geotermia
Bár Magyarország kiváló geotermikus adottságokkal rendelkezik, a termálhő jelenleg csak…
Tovább olvasom >