Blockchain: biztonságos ellátási lánc
A Világgazdasági Fórum jelentése szerint 2020 a blockchain áttörésének éve lehet, ha a kormányok és jegybankok kellő figyelmet fordítanak erre a technológiára. A szervezet szerint a „hype” helyett a „minőség” kerül előtérbe, például olyan fejlesztésekkel, mint a Facebook önálló kriptovalutája, a Libra. Az FMCG-szektorban máris forradalmi változást hozott a blockchain technológia. Az IBM Food Trust platformját használva gondoskodik árui eredetvédelméről és az ellátási lánc biztonságáról a világ legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalata, a Walmart mellett a gyártók világpiacán vezető Nestlé és az Unilever is.
– Világszerte már napjainkra is számos területen hozott áttörést a módosíthatatlan és hiteles adatnyilvántartás biztonságát garantáló blockchain technológia. A nagyközönség 2020-ban az élet számos területén fog találkozni az újdonságokkal – hangsúlyozza Szabolcsi András, az első hazai konzorciumi blockchain platformot fejlesztő magyar vállalkozás, a BlockBen informatikai igazgatója.
A blockchain technológia előnye, hogy hamisíthatatlan folyamatvezérlést, hiteles időbeli érkeztetést, valamint garantált változáskövetést biztosít. Ezért jelent biztonságos megoldást az élet minden olyan területén, ahol az emberek adatait felhasználják, tárolják vagy online fizetést bonyolítanak le.
– A blockchain az online fizetési folyamatokban is alkalmazható, számlabefizetéstől az autópálya-matrica vásárlásáig. A blockchain alapú fizetés biztonságos is, gyors is, és várhatóan 2020 egyik nagy áttörése lesz – fogalmaz Krocsek Attila, a BlockBen üzletfejlesztési igazgatója. Cége is dolgozik egy ilyen megoldáson.
A pár hónapon belül elinduló BlockBenPay egy mobilalkalmazás használatával – a bankokat kihagyva – biztosít lehetőséget az azonnali biztonságos fizetésre QR-kód segítségével. Különlegessége pedig az, hogy bevételeiket és kiadásaikat a felhasználók egy aranyalapú rendszeren belül kezelhetik, amely megvédi őket a szélsőséges árfolyam-ingadozásoktól. //
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árnyékban nehéz növekedni
Tavaly is folytatódott a polikrízisek kora, „a nemzetközi helyzet fokozódott”,…
Tovább olvasom >Éder Tamás: „A cél a hatékonyság fokozása, a robotizált és automatizált technológiák elterjesztése”
A hazai élelmiszeripar 2025-ben is a korábbi évek kihívásait görgeti…
Tovább olvasom >Tállai András: „Az ágazatban komoly fejlesztési szándék és potenciál van jelen”
Technológiai fejlesztések, hazai beszállítók előtérbe helyezése, a szakképzés modernizálása és…
Tovább olvasom >