Biztonsági intézkedéseket kényszerültek hozni a spanyol üzletláncok az olívaolaj védelmében
A világ legnagyobb olívaolaj-termelő országában, Spanyolországban az üzletláncok elzárva tartják az olívaolajat, ugyanis az árak megugrásával a lopások száma aggasztóan megnőtt.
Az egyliteres extra szűz olívaolaj egyes szupermarketekben 14,5 euróért kapható, és ezzel az olívaolaj a szeszes italok, a kozmetikumok és a háztartási gépek mellett a kiskereskedelmi láncok biztonsági címkével ellátott termékei közé került.
Az olívaolaj ára, amely jelenleg hivatalosan 8 euró literenként, az elmúlt két évben 150%-kal emelkedett Spanyolországban, mivel a déli országrészben a perzselő szárazság miatt az olívatermés megcsappant. A Tu Super lánc vezérigazgatója, Ruben Navarro szerint immár bűnbandák szerveződtek az olaj lopására és továbbértékesítésére.
Szeptember óta a Tu Super a lopás megakadályozása érdekében a nagy, 5 literes olívaolajos palackokat láncokkal egymáshoz és lakattal a polcokhoz rögzíti. Az intézkedés szélsőségesnek tűnhet, de a vezérigazgató szerint bevált. És nem a Tu Super az egyetlen lánc, amely a biztonság érdekében szigorított: a Carrefour és az Auchan egyes madridi üzleteiben az egyliteres palackokat biztonsági címkével látják el, amelyet csak a személyzet távolíthat el.
A spanyol családok jellemzően nagy tételben vásárolnak olívaolajat a főzéshez, ám most jelentősen visszafogták vásárlásaikat: az NIQ szerint az extra szűz olívaolaj mennyiségi értékesítése a szeptemberig tartó 12 hónapban 17%-kal csökkent.
Bár az olívaolajra irányuló lopások száma különösen megnőtt, az üzletláncok intézkedései a bolti lopások általános elszaporodását tükrözik. Spanyolország vezető üzleti szervezete, a CEOE szerint 2022-ben 30%-kal, 2023-ban pedig eddig további 12%-kal nőtt a kiskereskedelmi üzleteket célzó ismételt lopások száma. A helyzet a munkaerőhiányt is súlyosbítja.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >