Biztonsági intézkedéseket kényszerültek hozni a spanyol üzletláncok az olívaolaj védelmében
A világ legnagyobb olívaolaj-termelő országában, Spanyolországban az üzletláncok elzárva tartják az olívaolajat, ugyanis az árak megugrásával a lopások száma aggasztóan megnőtt.
Az egyliteres extra szűz olívaolaj egyes szupermarketekben 14,5 euróért kapható, és ezzel az olívaolaj a szeszes italok, a kozmetikumok és a háztartási gépek mellett a kiskereskedelmi láncok biztonsági címkével ellátott termékei közé került.
Az olívaolaj ára, amely jelenleg hivatalosan 8 euró literenként, az elmúlt két évben 150%-kal emelkedett Spanyolországban, mivel a déli országrészben a perzselő szárazság miatt az olívatermés megcsappant. A Tu Super lánc vezérigazgatója, Ruben Navarro szerint immár bűnbandák szerveződtek az olaj lopására és továbbértékesítésére.
Szeptember óta a Tu Super a lopás megakadályozása érdekében a nagy, 5 literes olívaolajos palackokat láncokkal egymáshoz és lakattal a polcokhoz rögzíti. Az intézkedés szélsőségesnek tűnhet, de a vezérigazgató szerint bevált. És nem a Tu Super az egyetlen lánc, amely a biztonság érdekében szigorított: a Carrefour és az Auchan egyes madridi üzleteiben az egyliteres palackokat biztonsági címkével látják el, amelyet csak a személyzet távolíthat el.
A spanyol családok jellemzően nagy tételben vásárolnak olívaolajat a főzéshez, ám most jelentősen visszafogták vásárlásaikat: az NIQ szerint az extra szűz olívaolaj mennyiségi értékesítése a szeptemberig tartó 12 hónapban 17%-kal csökkent.
Bár az olívaolajra irányuló lopások száma különösen megnőtt, az üzletláncok intézkedései a bolti lopások általános elszaporodását tükrözik. Spanyolország vezető üzleti szervezete, a CEOE szerint 2022-ben 30%-kal, 2023-ban pedig eddig további 12%-kal nőtt a kiskereskedelmi üzleteket célzó ismételt lopások száma. A helyzet a munkaerőhiányt is súlyosbítja.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >