Bizakodóbbak a cégek
A tavalyi zuhanás után a vállalatok hangulata lassan, de biztosan felfelé vette az irányt. A K&H nagyvállalati növekedési index, akárcsak a K&H bizalmi index, emelkedő pályára állt, igaz, egyelőre még a negatív tartományban maradt a mutató, de a cégek már kevésbé pesszimisták, ami az év második felére nézve kedvező kilátásokat jelenthet.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
– Az elmúlt három év komoly megpróbáltatás volt a vállalatok számára, előbb a COVID, majd az orosz–ukrán konfliktus és az azt követő energiakrízis vitte mélypontra a cégek várakozásait. Most azonban egyértelmű javulást mutat az üzleti szektor hangulata: az elmúlt két negyedévben a kkv-k és a nagyvállalatok várakozásai is emelkedtek a tavaly harmadik negyedévi mélypont után, ami a második félévre bizakodásra, kedvezőbb kilátásokra adhat okot – tájékoztatott Rajna Gábor, a K&H Vállalati divíziójának vezetője.
Az elmúlt félévben a nagyvállalatok számára a legfőbb terhet az elszálló infláció, az energiaárak emelkedése, az alapanyaghiány és a reálbérek csökkenése jelentette.
– Az inflációs nyomás továbbra is magas, és csak év végére érhetjük el legkorábban az egy számjegyű inflációt. A kiskereskedelmi forgalom csökkenése ezért tartósnak ígérkezik, amit nem segít a reálbérek további mérséklődése. A másik fő kihívást az év hátralevő részében az jelentheti, hogy hogyan lehet majd a kamatcsökkentést úgy véghezvinni, hogy az ne okozzon árfolyam- és piaci sokkot – mutatott előre Németh Dávid, a K&H vezető elemzője. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >