Bisnode: javul a fizetési fegyelem, de a késedelmek hossza nő
Évről évre nő a lejárat előtt fizetett számlák aránya, de a fizetési késedelem hosszában romló a tendencia a magyar vállalatok körében: idén az átlagos késedelem meghaladta a 22 napot, míg az elmúlt két évben 16 és 18 napos késéseket mértek az év első negyedévében – derül ki a Bisnode Magyarország Kft. elemzéséből.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott elemzés szerint jellemzően az első negyedévben tartják be legnehezebben a fizetési határidőket a gazdasági szereplők, de az idei év első hónapjaiban mégis javult a határidőre kifizetett számlák aránya: 67 százalék fölé emelkedett, míg tavaly 65, két évvel korábban pedig csak 62,5 százalék volt.
A fizetési feltételeknek való megfelelést az új Ptk. is támogatja, hiszen késedelmes fizetés esetén behajtási költségátalány címén 40 euró összeg számlázható ki az adósnak – mutat rá a Bisnode közleménye.
A leghosszabb fizetési határidővel továbbra is a vegyiparban, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása terén és a gépiparban lehet számolni, ahol meghaladja a 37 napot az átlagos számlafizetési határidő. A magasabb fizetési határidők ellenére viszont ezekben a szektorokban is vannak cégek, amelyek csúsznak a fizetésekkel, ugyanis a késedelem nélkül kifizetett számlák aránya náluk nem éri el a 65 százalékot.
A legtöbbet késő szektorok listáján szerepelnek a gépjármű-kereskedelem, továbbá a magán egészségügyi valamint az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenységek. Ezekben az iparágakban 40 nap feletti az átlagos késedelem.
Az elemzés szerint a legalacsonyabb fizetési határidővel dolgozó ágazatok idén az első negyedévben az oktatás, közigazgatás, védelem, kötelező társadalombiztosítás, bútorgyártás, művészet, szórakoztatás, valamint a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás voltak átlagosan 14-17 napos fizetési határidővel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márkaépítés üzleti díjak útján
Minden márka folyamatosan szembesül az ügyfelekért folytatott hatalmas versennyel, amelyben…
Tovább olvasom >2015-ös szintre esett vissza a fizetési fegyelem Magyarországon
A számlák 76%-át fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami nagyjából…
Tovább olvasom >A magyar márka érték – ez a MagyarBrands díj üzenete
A hazai termékek, a hazai márkák iránt egyre növekszik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >