BioFach: magyar látogatók a top 10-ben
A magyarok a nemzetközi átlaghoz képest jobban érdeklődnek a biopiac lehetőségei iránt.Legalábbis a nürnbergi BioFach szakvásár látogatói statisztikája szerint. A legutóbbi rendezvényen 530 magyart regisztráltak, és ezzel benne vagyunk a top 10-ben, a 112 ország rangsorában. Többek között erre is felhívta a figyelmet Petra Trommer, a BioFach sajtófőnöke budapesti sajtótájékoztatóján, október végén.
Jövőre Nürnbergbe, február 21–24. között 2600 kiállítót várnak, köztük 30 magyar céget.
Jelenleg a bioélelmiszerek forgalmát egy angol piackutató vállalat 40 milliárd USA-dollárra becsüli, és 2010-re már 60 milliárdot jelez előre – jelentette be Kai Kreuzer, a BioFach szakmai tanácsadója. – A fellendülést a nagy országokban tapasztalható, 15 százaléknál nagyobb növekedési ütem okozza. Nagy-Britanniában 22 százalék az éves növekedés, az USA-ban 21, Németországban 17.
Magyarországon 123 ezer hektáron folyik bioélelmiszer-termelés. Ez a mezőgazdasági művelés alatt álló terület 3 százaléka. Csehországban ez az arány 6, Lengyelországban 1 százalék.
Mennyivel drágább a bioélelmiszer, mint a többi? A nagyobb országokban, ahol sokféle termékből forgalmaznak nagy mennyiségeket, kisebb az árkülönbség. Például Németországban a diszkontok is ráálltak a biovonalra, így ott az árak érzékelhetően csökkennek. A kisebb piacokon viszont jelentősebb eltérések tapasztalhatók.
A budapesti sajtótájékoztatón a biotermékekkel foglalkozó szlovák és osztrák újságírók is részt vettek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >