Billa, Walmart… ezeknek a nemzetközi áruházláncoknak örülnének itthon magyarok
Több más világcéget is szívesen látnának Magyarországon a vásárlók, akik azonban nem csupán élelmiszert vagy ruhát, hanem szépségápolási termékeket is vennének az újonnan létrejövő boltokban – írja a Világgazdaság.
A lap arról ír, hogy a Primark megnyitásáról szóló hír alatt a közösségi médiában több hozzászóló is megírta, melyik világmárkát látná szívesen Magyarországon. Sokan írtak arról, hogy a Kaufland nevű német hipermarketlánc érkezését üdvözölnék, amely ugyanahhoz a Schwarz-csoporthoz tartozik, mint a Magyarországon már régóta jelenlévő Lidl.
Az áruházláncnak több mint 1000 üzlete van Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban.
Korábban felmerültek olyan információk, hogy a Tesco kivonulhat Magyarországról, érdekeltségeit pedig a Schwarz-csoport venné át, Kaufland-kompatibilissé átalakítva őket.
Magyarországon 2002-ig volt jelen 21 üzlettel, Budapest mellett többek között Sopronban, Békéscsabán, Miskolcon és Debrecenben is, bő 20 évvel ezelőtt azonban a SPAR megvásárolta a hazai láncot.
A Billa Horvátországban is a SPAR-nak adta el üzleteit még 2017-ben, míg Romániából és Olaszországból a Carrefour „segítségével” vonult ki, Lengyelországban a E.Leclerckel állapodott meg.
Több hozzászóló írt a világ egyik legnagyobb kereskedelmi láncának számító Walmartról. A Világgazdaság ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy 2015-ben már felmerültek olyan sajtóhírek, amelyek a lánc érkezéséről szóltak a Tesco helyett, ám ez végül nem történt meg.
Más kommentelők a Marks & Spencert is hiányolják Magyarországról, amely 2017-ben zárta be utolsó boltjait idehaza a Westendben és a Duna Plazában. Emellett akadtak olyanok, akik szívesen vásárolnának test- és szépségápolási termékeket egy itthoni Sephora-üzletben.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >Saját vegán napvédő krémcsaládot dobott piacra Naomi Osaka
Látva, hogy a napvédelemmel kapcsolatos kutatások és diskurzusok középpontjába csak…
Tovább olvasom >A greenwashing ma már kevés lenne
Nagy átalakulások várhatóak a piacon: a változó fogyasztói igényekre és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >