Billa, Walmart… ezeknek a nemzetközi áruházláncoknak örülnének itthon magyarok
Több más világcéget is szívesen látnának Magyarországon a vásárlók, akik azonban nem csupán élelmiszert vagy ruhát, hanem szépségápolási termékeket is vennének az újonnan létrejövő boltokban – írja a Világgazdaság.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/pexels-jennifer-gentner-11418768.jpg)
A Walmartot is idevárják a magyar vásárlók
A lap arról ír, hogy a Primark megnyitásáról szóló hír alatt a közösségi médiában több hozzászóló is megírta, melyik világmárkát látná szívesen Magyarországon. Sokan írtak arról, hogy a Kaufland nevű német hipermarketlánc érkezését üdvözölnék, amely ugyanahhoz a Schwarz-csoporthoz tartozik, mint a Magyarországon már régóta jelenlévő Lidl.
Az áruházláncnak több mint 1000 üzlete van Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban.
Korábban felmerültek olyan információk, hogy a Tesco kivonulhat Magyarországról, érdekeltségeit pedig a Schwarz-csoport venné át, Kaufland-kompatibilissé átalakítva őket.
Magyarországon 2002-ig volt jelen 21 üzlettel, Budapest mellett többek között Sopronban, Békéscsabán, Miskolcon és Debrecenben is, bő 20 évvel ezelőtt azonban a SPAR megvásárolta a hazai láncot.
A Billa Horvátországban is a SPAR-nak adta el üzleteit még 2017-ben, míg Romániából és Olaszországból a Carrefour „segítségével” vonult ki, Lengyelországban a E.Leclerckel állapodott meg.
Több hozzászóló írt a világ egyik legnagyobb kereskedelmi láncának számító Walmartról. A Világgazdaság ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy 2015-ben már felmerültek olyan sajtóhírek, amelyek a lánc érkezéséről szóltak a Tesco helyett, ám ez végül nem történt meg.
Más kommentelők a Marks & Spencert is hiányolják Magyarországról, amely 2017-ben zárta be utolsó boltjait idehaza a Westendben és a Duna Plazában. Emellett akadtak olyanok, akik szívesen vásárolnának test- és szépségápolási termékeket egy itthoni Sephora-üzletben.
Kapcsolódó cikkeink
Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Ön itt áll! – A nap képe
A Walmart áruházi GPS-e a részlegek és termékek elhelyezése mellett…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >