Bezár a legendás csokoládégyár
A Salzburg Schokolade, egy hosszú történettel rendelkező édességgyár, bejelentette, hogy az év végén végleg bezár kapuit. A döntés hátterében az alapanyagárak drasztikus emelkedése és egy súlyos üzleti konfliktus áll, jelentette a Salzburger Nachrichten.
A vállalat már 2021 novemberében csődbe ment, és bár a következő év februárjában a romániai KEX-Confectionery-csoport megpróbálta megmenteni az üzemet, a kihívások túl nagynak bizonyultak. A csoport korábban sikeresen mentette meg és bővítette a Niemetz édességgyártót, ám a Salzburg Schokolade esetében nem sikerült fenntartani a működést.
A gyár bezárását elsősorban az energia, nyersanyagok és szállítási költségek jelentős növekedése indokolta, emellett az egyik legnagyobb ügyféllel való együttműködés megszűnése is súlyos csapást jelentett. A kakaó ára például háromszorosára nőtt, ami gazdaságilag lehetetlenné tette a termelés hosszú távú folytatását.
A gyárban még dolgozó 65 alkalmazott számára az AMS Salzburggal együttműködve keresnek új foglalkoztatási lehetőségeket. A termelési helyszín eladásáról és további felhasználásáról már előrehaladott tárgyalások folynak. A PRO-GE szakszervezet „rendes” szociális tervet követel a dolgozók számára, és bírálta a vállalat vezetését a megfelelő beruházások és modernizációs intézkedések elmulasztása miatt.
A Salzburg Schokolade bezárása egy korszak végét jelzi az osztrák édességiparban. A gyár, amely többek között a híres Mirabell Echte Salzburger Mozartkugel gyártója volt, hosszú ideje szolgálta ki az édességkedvelők igényeit. Az üzem bezárása nemcsak a munkavállalókat és beszállítókat érinti, hanem a régió gazdaságát is, hiszen egy hagyományos vállalkozás szűnik meg.
Kapcsolódó cikkeink
Válság a csokoládépiacon?
Az elmúlt év végén jelentős drágulás volt tapasztalható a csokoládé…
Tovább olvasom >Felelős forrásból származó csokoládémárkát vezet be a Nestlé
A Rainforest Alliance által tanúsított kakaóval készült édesség a világ…
Tovább olvasom >Az Arla Foods a Mondelezzel közösen Milka csokis tejet dob piacra
A Milka csokoládés tej a jövő hónapban kerül bevezetésre Németországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >