Beyond lett a Beyond Meatből: irányt vált a növényi alapú cég

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 31. 09:39

Elhagyta nevéből a Meat szót a Beyond Meat, és a jövőben Beyond-ként működik tovább. A névváltás stratégiai irányváltást is jelez: a cég fókusza az állati eredetű húsokat helyettesítő termékek helyett az önálló értékkel bíró növényi fehérjékre helyeződik át.

Fotó: Beyond Meat

Ethan Brown vezérigazgató egy a Vegconomist által idézett interjúban kifejtette, hogy a jövőben a növényi alapú fehérjéket mint funkcionális élelmiszereket kívánja a vállalat pozícionálni.

Az átmárkázást minden bizonnyal az is motiválja, hogy a Beyond pénzügyi nehézségekkel küzd, miután árbevétele és piaci értéke is jelentősen lecsökkent – 2025 első negyedévében a cég 9%-os forgalomvisszaesésről számolt be. A vállalat részvényárfolyama 2019-es piaci bevezetése óta mintegy 95%-al csökkent. Brown e fejleményeket a kategória iránti lanyha keresletnek és a – főként a növényi termékeket illető – téves információknak tudja be – szerinte a növényi alapú hússal kapcsolatos tévhitek állnak elsősorban a vállalat növekedésének útjában.

Az új termékstratégia értelmében a cég nem csak húshelyettesítőket kínál majd, de például lencséből készült kolbászt, vagy csicseriborsó alapú hot dogot is. Az első új termék, a Beyond Ground fava babot és psylliumot tartalmaz, és az egyszerű összetevőlista ellenére is fehérjében dúsabb, mint a marhahús.

A Beyond célja, hogy a jövőben ne csak a húshelyettesítők piacán, de a teljes élelmiszerbolti-kínálattal versenyezzen és átformálja a növényi fehérjékről alkotott kulturális képet.

Kapcsolódó cikkeink