Bevásárlókocsi okosítás
A WalkOut utólag felszerelhető intelligens bevásárlókocsi technológiával jelent meg a piacon, jóval kedvezőbb áron, mint a jelenleg elérhető változatok.
Az új technológiai cég célja, hogy az élelmiszerboltok számára olcsóbb okos kosár lehetőséget biztosítson, amely lehetővé teszi a vásárlók számára a hagyományos fizetési módok kihagyását. Vásárlás közben a vevőknek bolti promóciókat is kínálnak a bevásárlókocsira szerelt okos kijelzőn keresztül.
Okos rendszer utólag
Az izraeli Tel Aviv székhellyel rendelkező WalkOut vállalat kifejlesztett egy önálló végpontok közötti fizetési platformot, amely lehetővé teszi, hogy utólag alakítsák át az élelmiszerboltok már meglévő bevásárlókocsijait kamerákkal, számítógépes látás és gépi tanulás eszközökkel. Így jól beazonosíthatók a kocsiba betett és kivett árucikkek.
A céget három, széles körű technológiai szakértelemmel rendelkező barát alapította. A WalkOut az élelmiszer-kiskereskedelem növekvő érdeklődésére alapozza megoldását. Assaf Gedalia társalapító és vezérigazgató szerint költséghatékony „plug-and-play” technológiát biztosítanak.
Olcsóbb a versenytársaknál
Az Amazon és a Kroger is tesztel hasonló intelligens bevásárlókocsikat az üzleteikben. A WalkOut azt nyilatkozta, hogy egy kevésbé terjedelmes és olcsóbb változat a kiskereskedőket az egyre népszerűbb technológia kipróbálására csábítja. Gedalia nem közölte a WalkOut megoldás egységárát. A startup egy másik sajtóközleményében megjegyezte, hogy a megoldása lényegesen olcsóbb, mint a teljesen felszerelt okos bevásárlókocsik 5000 és 10 000 dollár közötti ára.
A WalkOut készlet kamerákat, érintőképernyős alapot, feldolgozó egységet és akkumulátort tartalmaz. Az élelmiszerboltok maguk is utólag felszerelhetik a bevásárlókocsikat, de Gedalia azt javasolja, hogy az élelmiszerboltok vegyék igénybe a WalkOut által kínált teljes szolgáltatást, beleértve a telepítést, valamint a folyamatos karbantartást és támogatást is.
-A WalkOut nagyon nagy pontossággal rendelkezik – 99% felett vagyunk”, mert a kamerák különböző szögben vannak elhelyezve a termékek azonosítása érdekében – mondta Gedalia, megjegyezve, hogy a megoldás kétszintes bevásárlókocsikon is működik.
Működési háttér
-A rendszer súly és ár szerint mindent lát és azonosít, amit vásárol a vásárló. Ha hibát lát, törölheti. Hívhat segítséget. A képernyőn mindent rendezni lehet. Hozzáadhat termékeket. Megváltoztathatja a mennyiségeket. – mondta Gedalia.
A lemérendő tételek, például a zöldség-gyümölcs és az ömlesztett termékek esetében a vásárlóknak külön mérlegeket kell használniuk, amelyek vonalkódokat nyomtatnak az egység beolvasásához. Ha egy vásárló megpróbál olyan tárgyat elhelyezni a kosarában, amelyet nem mért le, a képernyőn megjelenik egy üzenet, hogy szkennelje be a vonalkódot – mondta Gedalia.
Amikor készen áll a fizetésre, a vásárlónak több lehetősége van. A rendszer vezeték nélküli kommunikációval vagy QR-kóddal átviheti a beolvasott elemek listáját önellenőrző vagy hagyományos pénztárakhoz. Azok a vásárlók, akikezt ki akarják hagyni, e-pénztárcájukkal vagy hitelkártyájukkal fizethetnek a kiskereskedő alkalmazásában a QR-kód beolvasásával.
A képernyőn keresztül a bolti promóciókra is fel tudják hívni a figyelmet. A kosárelemzésre és a vásárlói viselkedés kutatására is adatokat biztosít ez a rendszer.
További tervek
A WalkOut következő lépésként a kézi bevásárlókosarak okosításának lehetőségét vizsgálja. Az élelmiszer kereskedelem mellett más csatornák, a drogériák és a lakberendezési áruházak igényeire is fejlesztik megoldásukat. Jelenleg is a világ nagy kereskedelmi láncaival tárgyalnak az Egyesült Államokban, Európában és izraelben. A WalkOut cégbe a Nielsen és a Leiman Schlussel is befektetett.
Kapcsolódó cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Javíts meg! – A nap képe
Bármelyik élelmiszerüzletben előfordulhat, hogy a bevásárlókocsit kerekei másfelé vinnék, mint…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >