Bevált az előremenekülés a Manna-láncnál
Egy év, minimum egy új üzlet – tavaly kettő is összejött. A Manna ABC beruházásokkal, üzletnyitásokkal „harcol” a járvány ellen. Papp András, a hálózat társtulajdonosa a pandémiáról, a válságról, a tervekről beszélt lapunknak.
A koronavírus-járvány totális irányváltásra késztette a gazdaság legtöbb szereplőjét, köztük a fővárosban 2005-ben elindult Manna ABC-hálózatot is. A 15. születésnap nem az ünnepléssel, hanem a járvány miatti kialakult helyzethez való alkalmazkodással telt.
– Életem legnehezebb időszakát hozta a pandémia – mondta Papp András, Manna ABC-hálózat társtulajdonosa.
A korlátozások miatt le kell rövidíteni a nyitvatartási időt, ami a cég esetében különösen nagy érvágást jelentett, hiszen korábban valamennyi bolt 0–24 órában működött. Ráadásul a Mannákban korábban sok külföldi vásárolt, de róluk is le kellett mondani, hiszen a turisták eltűntek a járvány miatt.
– Összességében 47 százalékkal csökkent a bevételünk, ami nagyon drasztikus kiesés – számszerűsítette negatív hatásokat Papp András. – Ugyanakkor a korábbi és a mostani krízis során kiderült, hogy a Manna ABC-hálózat válságtűrő – tette hozzá. Ez pedig annak köszönhető, hogy a cég tartotta magát a korábban meghatározott stratégiához, amelynek fő eleme, hogy beruházásokkal, üzletnyitásokkal lehet előrébb lépni.
Bolt a boltban
Ezt be is bizonyította a boltlánc. Több üzletét felújította 2020-ban, bővítette a bolti kínálatot például tálcás húsokkal, és korszerűsítette, vonzóbbá tette a zöldséges pultokat. Ráadásul két új, környezetbarát szempontok alapján kialakított üzletet nyitott a cég: az egyiket a budapesti Váci úton lévő Váci Greens irodaházban, a másikat pedig az Árpád híd pesti hídfőjénél lévő Agora irodakomplexumban. Ez utóbbi lett a hálózat zászlóshajója.
Az Agora azért különleges, mert a cég itt vezette be a hibrid megoldást. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy szinte különálló péküzlet is helyet kapott benne, ahol a Manna ABC-hálózat saját sütőüzemében készülő termékeket lehet megvásárolni.
– Az első tapasztalatok szerint a péküzlet jó lépés volt. Azt látjuk, hogy amit a boltban a kenyerespolcról nem tudtunk eladni, a pékpultból sokkal könnyebben értékesíthető – fogalmazott Papp András. Elmondta azt is, hogy a tavalyi újítások között szerepelt az önkiszolgáló kasszák telepítése is. Először az Agora kapott ilyen pénztárakat, de – ahol ez lehetséges – több boltban is meg fognak jelenni.
Pékshop-hálózatot terveznek
– A jövőnél maradva további fejlesztéseket tervezünk – emelte ki a társtulajdonos.
A Manna ABC Agorában megjelent – szinte különálló – péküzletekből hálózatot alakítanának ki, elsősorban Budapest forgalmas csomópontjainak közelében lennének a pékshopok.
A Manna ABC-k a közeljövőben belépnek az online élelmiszer-rendelés piacára is. A hálózat bővítése is napirenden van. A hosszabb távú cél, hogy a mostani 15-tel szemben 40 budapesti Manna ABC-ből álljon a boltlánc, egyelőre továbbra is csak budapesti üzletekben gondolkodik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Hamarosan eladókra sem lesz szükség a boltokban
Magyarországon egyre népszerűbbé válnak az önkiszolgáló kasszák, amelyek jelenleg már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >