Bevált az előremenekülés a Manna-láncnál
Egy év, minimum egy új üzlet – tavaly kettő is összejött. A Manna ABC beruházásokkal, üzletnyitásokkal „harcol” a járvány ellen. Papp András, a hálózat társtulajdonosa a pandémiáról, a válságról, a tervekről beszélt lapunknak.
A koronavírus-járvány totális irányváltásra késztette a gazdaság legtöbb szereplőjét, köztük a fővárosban 2005-ben elindult Manna ABC-hálózatot is. A 15. születésnap nem az ünnepléssel, hanem a járvány miatti kialakult helyzethez való alkalmazkodással telt.
– Életem legnehezebb időszakát hozta a pandémia – mondta Papp András, Manna ABC-hálózat társtulajdonosa.
A korlátozások miatt le kell rövidíteni a nyitvatartási időt, ami a cég esetében különösen nagy érvágást jelentett, hiszen korábban valamennyi bolt 0–24 órában működött. Ráadásul a Mannákban korábban sok külföldi vásárolt, de róluk is le kellett mondani, hiszen a turisták eltűntek a járvány miatt.
– Összességében 47 százalékkal csökkent a bevételünk, ami nagyon drasztikus kiesés – számszerűsítette negatív hatásokat Papp András. – Ugyanakkor a korábbi és a mostani krízis során kiderült, hogy a Manna ABC-hálózat válságtűrő – tette hozzá. Ez pedig annak köszönhető, hogy a cég tartotta magát a korábban meghatározott stratégiához, amelynek fő eleme, hogy beruházásokkal, üzletnyitásokkal lehet előrébb lépni.
Bolt a boltban
Ezt be is bizonyította a boltlánc. Több üzletét felújította 2020-ban, bővítette a bolti kínálatot például tálcás húsokkal, és korszerűsítette, vonzóbbá tette a zöldséges pultokat. Ráadásul két új, környezetbarát szempontok alapján kialakított üzletet nyitott a cég: az egyiket a budapesti Váci úton lévő Váci Greens irodaházban, a másikat pedig az Árpád híd pesti hídfőjénél lévő Agora irodakomplexumban. Ez utóbbi lett a hálózat zászlóshajója.
Az Agora azért különleges, mert a cég itt vezette be a hibrid megoldást. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy szinte különálló péküzlet is helyet kapott benne, ahol a Manna ABC-hálózat saját sütőüzemében készülő termékeket lehet megvásárolni.
– Az első tapasztalatok szerint a péküzlet jó lépés volt. Azt látjuk, hogy amit a boltban a kenyerespolcról nem tudtunk eladni, a pékpultból sokkal könnyebben értékesíthető – fogalmazott Papp András. Elmondta azt is, hogy a tavalyi újítások között szerepelt az önkiszolgáló kasszák telepítése is. Először az Agora kapott ilyen pénztárakat, de – ahol ez lehetséges – több boltban is meg fognak jelenni.
Pékshop-hálózatot terveznek
– A jövőnél maradva további fejlesztéseket tervezünk – emelte ki a társtulajdonos.
A Manna ABC Agorában megjelent – szinte különálló – péküzletekből hálózatot alakítanának ki, elsősorban Budapest forgalmas csomópontjainak közelében lennének a pékshopok.
A Manna ABC-k a közeljövőben belépnek az online élelmiszer-rendelés piacára is. A hálózat bővítése is napirenden van. A hosszabb távú cél, hogy a mostani 15-tel szemben 40 budapesti Manna ABC-ből álljon a boltlánc, egyelőre továbbra is csak budapesti üzletekben gondolkodik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől
Hogyan emelkedik ki a Vela Pékség a KMÉ-védjeggyel? A Vela…
Tovább olvasom >Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt –…
Tovább olvasom >Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >