Betétdíjas palackok? Még mindig rengeteg a csomagolási szemét az élelmiszeriparban
Az első betétdíjas palackok megjelenésével elindult az átmeneti időszak, amely körülbelül nyár végéig tart, amikor ugyanaz a termék akár két különböző csomagolásban is elérhető. A kifutó készleteken még nincs rajta a visszaválthatóság logója, így ezeknél nem kell betétdíjat fizetni, azonban továbbra is arra számítanak, hogy a vásárlók szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezik azokat.
Júliustól már csak betétdíjas palackok kerülhetnek a boltok polcaira, így ezek a nyár végére várhatóan teljesen kikopnak a készletekről.
Az automaták a vonalkód alapján azonosítják a palackokat, és megkülönböztetik a betétdíjas és nem betétdíjas csomagolásokat. Ez azonban komoly kihívást jelent a kereskedelmi nyilvántartási rendszerek számára, mivel egy termékhez két vonalkód is tartozhat.
A csomagolások tervezése során számos szabálynak kell megfelelni, például a logók és vonalkódok elhelyezésének pontos előírásai is részletesen szabályozottak. A betétdíjas rendszer működtetője, a Mohu például 25 oldalas irányelvet adott ki ezeknek az előírásoknak.
Az élelmiszerek csomagolásának és címkézésének szigorú szabályai vannak, amelyeknek minden részletét pontosan kell betartani. Ez sokszor korlátozza a tervezési szabadságot, és további költségeket okozhat, ha a szabályoknak való megfeleléshez változtatásokra van szükség.
Az élelmiszerboltokban továbbra is sok az indokolatlanul vagy feleslegesen túlcímkézett termék, ami nemcsak környezeti szempontból problémás, hanem a fogyasztók számára is nehezebbé teszi a választást és az eligazodást a különböző termékek között.
A kombinált csomagolóanyagok, mint például a papírral bevont befőttes üveg, szabályozatlan terjedése nehezíti a szelektív hulladékgyűjtést, és tovább bonyolítja az eligazodást a fogyasztók számára.
Az élelmiszeripari szektorban továbbra is nagy szükség van az átlátható és fenntartható csomagolási megoldásokra, amelyek egyszerre felelnek meg a szigorú szabályozásoknak és a környezetvédelmi elvárásoknak, miközben megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a szelektív hulladékgyűjtést.
Kapcsolódó cikkeink
Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >A Smurfit Kappa új korszakot nyit a fenntartható csomagolásban
A Smurfit Kappa csoport, a papíralapú csomagolóipar globális vezetője, számos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >