Betétdíjas palackok? Még mindig rengeteg a csomagolási szemét az élelmiszeriparban
Az első betétdíjas palackok megjelenésével elindult az átmeneti időszak, amely körülbelül nyár végéig tart, amikor ugyanaz a termék akár két különböző csomagolásban is elérhető. A kifutó készleteken még nincs rajta a visszaválthatóság logója, így ezeknél nem kell betétdíjat fizetni, azonban továbbra is arra számítanak, hogy a vásárlók szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezik azokat.
Júliustól már csak betétdíjas palackok kerülhetnek a boltok polcaira, így ezek a nyár végére várhatóan teljesen kikopnak a készletekről.
Az automaták a vonalkód alapján azonosítják a palackokat, és megkülönböztetik a betétdíjas és nem betétdíjas csomagolásokat. Ez azonban komoly kihívást jelent a kereskedelmi nyilvántartási rendszerek számára, mivel egy termékhez két vonalkód is tartozhat.
A csomagolások tervezése során számos szabálynak kell megfelelni, például a logók és vonalkódok elhelyezésének pontos előírásai is részletesen szabályozottak. A betétdíjas rendszer működtetője, a Mohu például 25 oldalas irányelvet adott ki ezeknek az előírásoknak.
Az élelmiszerek csomagolásának és címkézésének szigorú szabályai vannak, amelyeknek minden részletét pontosan kell betartani. Ez sokszor korlátozza a tervezési szabadságot, és további költségeket okozhat, ha a szabályoknak való megfeleléshez változtatásokra van szükség.
Az élelmiszerboltokban továbbra is sok az indokolatlanul vagy feleslegesen túlcímkézett termék, ami nemcsak környezeti szempontból problémás, hanem a fogyasztók számára is nehezebbé teszi a választást és az eligazodást a különböző termékek között.
A kombinált csomagolóanyagok, mint például a papírral bevont befőttes üveg, szabályozatlan terjedése nehezíti a szelektív hulladékgyűjtést, és tovább bonyolítja az eligazodást a fogyasztók számára.
Az élelmiszeripari szektorban továbbra is nagy szükség van az átlátható és fenntartható csomagolási megoldásokra, amelyek egyszerre felelnek meg a szigorú szabályozásoknak és a környezetvédelmi elvárásoknak, miközben megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a szelektív hulladékgyűjtést.
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >