Betétdíjas palackok? Még mindig rengeteg a csomagolási szemét az élelmiszeriparban
Az első betétdíjas palackok megjelenésével elindult az átmeneti időszak, amely körülbelül nyár végéig tart, amikor ugyanaz a termék akár két különböző csomagolásban is elérhető. A kifutó készleteken még nincs rajta a visszaválthatóság logója, így ezeknél nem kell betétdíjat fizetni, azonban továbbra is arra számítanak, hogy a vásárlók szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezik azokat.
Júliustól már csak betétdíjas palackok kerülhetnek a boltok polcaira, így ezek a nyár végére várhatóan teljesen kikopnak a készletekről.
Az automaták a vonalkód alapján azonosítják a palackokat, és megkülönböztetik a betétdíjas és nem betétdíjas csomagolásokat. Ez azonban komoly kihívást jelent a kereskedelmi nyilvántartási rendszerek számára, mivel egy termékhez két vonalkód is tartozhat.
A csomagolások tervezése során számos szabálynak kell megfelelni, például a logók és vonalkódok elhelyezésének pontos előírásai is részletesen szabályozottak. A betétdíjas rendszer működtetője, a Mohu például 25 oldalas irányelvet adott ki ezeknek az előírásoknak.
Az élelmiszerek csomagolásának és címkézésének szigorú szabályai vannak, amelyeknek minden részletét pontosan kell betartani. Ez sokszor korlátozza a tervezési szabadságot, és további költségeket okozhat, ha a szabályoknak való megfeleléshez változtatásokra van szükség.
Az élelmiszerboltokban továbbra is sok az indokolatlanul vagy feleslegesen túlcímkézett termék, ami nemcsak környezeti szempontból problémás, hanem a fogyasztók számára is nehezebbé teszi a választást és az eligazodást a különböző termékek között.
A kombinált csomagolóanyagok, mint például a papírral bevont befőttes üveg, szabályozatlan terjedése nehezíti a szelektív hulladékgyűjtést, és tovább bonyolítja az eligazodást a fogyasztók számára.
Az élelmiszeripari szektorban továbbra is nagy szükség van az átlátható és fenntartható csomagolási megoldásokra, amelyek egyszerre felelnek meg a szigorú szabályozásoknak és a környezetvédelmi elvárásoknak, miközben megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a szelektív hulladékgyűjtést.
Kapcsolódó cikkeink
10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >