Betétdíjas palackok? Még mindig rengeteg a csomagolási szemét az élelmiszeriparban
Az első betétdíjas palackok megjelenésével elindult az átmeneti időszak, amely körülbelül nyár végéig tart, amikor ugyanaz a termék akár két különböző csomagolásban is elérhető. A kifutó készleteken még nincs rajta a visszaválthatóság logója, így ezeknél nem kell betétdíjat fizetni, azonban továbbra is arra számítanak, hogy a vásárlók szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezik azokat.
Júliustól már csak betétdíjas palackok kerülhetnek a boltok polcaira, így ezek a nyár végére várhatóan teljesen kikopnak a készletekről.
Az automaták a vonalkód alapján azonosítják a palackokat, és megkülönböztetik a betétdíjas és nem betétdíjas csomagolásokat. Ez azonban komoly kihívást jelent a kereskedelmi nyilvántartási rendszerek számára, mivel egy termékhez két vonalkód is tartozhat.
A csomagolások tervezése során számos szabálynak kell megfelelni, például a logók és vonalkódok elhelyezésének pontos előírásai is részletesen szabályozottak. A betétdíjas rendszer működtetője, a Mohu például 25 oldalas irányelvet adott ki ezeknek az előírásoknak.
Az élelmiszerek csomagolásának és címkézésének szigorú szabályai vannak, amelyeknek minden részletét pontosan kell betartani. Ez sokszor korlátozza a tervezési szabadságot, és további költségeket okozhat, ha a szabályoknak való megfeleléshez változtatásokra van szükség.
Az élelmiszerboltokban továbbra is sok az indokolatlanul vagy feleslegesen túlcímkézett termék, ami nemcsak környezeti szempontból problémás, hanem a fogyasztók számára is nehezebbé teszi a választást és az eligazodást a különböző termékek között.
A kombinált csomagolóanyagok, mint például a papírral bevont befőttes üveg, szabályozatlan terjedése nehezíti a szelektív hulladékgyűjtést, és tovább bonyolítja az eligazodást a fogyasztók számára.
Az élelmiszeripari szektorban továbbra is nagy szükség van az átlátható és fenntartható csomagolási megoldásokra, amelyek egyszerre felelnek meg a szigorú szabályozásoknak és a környezetvédelmi elvárásoknak, miközben megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a szelektív hulladékgyűjtést.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >