Betétdíjas palackok? Még mindig rengeteg a csomagolási szemét az élelmiszeriparban
Az első betétdíjas palackok megjelenésével elindult az átmeneti időszak, amely körülbelül nyár végéig tart, amikor ugyanaz a termék akár két különböző csomagolásban is elérhető. A kifutó készleteken még nincs rajta a visszaválthatóság logója, így ezeknél nem kell betétdíjat fizetni, azonban továbbra is arra számítanak, hogy a vásárlók szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezik azokat.
Júliustól már csak betétdíjas palackok kerülhetnek a boltok polcaira, így ezek a nyár végére várhatóan teljesen kikopnak a készletekről.
Az automaták a vonalkód alapján azonosítják a palackokat, és megkülönböztetik a betétdíjas és nem betétdíjas csomagolásokat. Ez azonban komoly kihívást jelent a kereskedelmi nyilvántartási rendszerek számára, mivel egy termékhez két vonalkód is tartozhat.
A csomagolások tervezése során számos szabálynak kell megfelelni, például a logók és vonalkódok elhelyezésének pontos előírásai is részletesen szabályozottak. A betétdíjas rendszer működtetője, a Mohu például 25 oldalas irányelvet adott ki ezeknek az előírásoknak.
Az élelmiszerek csomagolásának és címkézésének szigorú szabályai vannak, amelyeknek minden részletét pontosan kell betartani. Ez sokszor korlátozza a tervezési szabadságot, és további költségeket okozhat, ha a szabályoknak való megfeleléshez változtatásokra van szükség.
Az élelmiszerboltokban továbbra is sok az indokolatlanul vagy feleslegesen túlcímkézett termék, ami nemcsak környezeti szempontból problémás, hanem a fogyasztók számára is nehezebbé teszi a választást és az eligazodást a különböző termékek között.
A kombinált csomagolóanyagok, mint például a papírral bevont befőttes üveg, szabályozatlan terjedése nehezíti a szelektív hulladékgyűjtést, és tovább bonyolítja az eligazodást a fogyasztók számára.
Az élelmiszeripari szektorban továbbra is nagy szükség van az átlátható és fenntartható csomagolási megoldásokra, amelyek egyszerre felelnek meg a szigorú szabályozásoknak és a környezetvédelmi elvárásoknak, miközben megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a szelektív hulladékgyűjtést.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >