Bernard Matthews Csoport: erősebb márka épül

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 29. 11:30

2013 elejétől átszervezi hazai vállalatait a Bernard Matthews (BM) Csoport. A változások a Pannon Pulyka Kft.-t és a Sága Foods Zrt.-t érintik. A döntés célja, hogy a Sága a húsipari ágazat kiélezett versenyhelyzete és a jelenlegi gazdasági környezet ellenére is erős márkanév és meghatározó szereplő maradjon a továbbfeldolgozott húskészítmények piacán, emellett a cég megőrizze és erősítse több szegmensbeli piacvezető pozícióját. Az átalakulási modell egyedülálló a hazai húsiparban: innovatív, hatékonyan működő, új szervezetet alakítanak ki.

Az üzleti modell eddig két pilléren nyugodott: hús előállításon és tovább-feldolgozáson. A vállalat úgy döntött, hogy mostantól csak a nyereségesen működő tovább-feldolgozásra koncentrál, amely szegmensben eddig is sikereket ért el. A döntés célja a veszteségesen működő részek – a Pannon Pulyka által működtetett farmi állattenyésztés és a sárvári vágóhíd – leválasztása, a jogszabályoknak megfelelő eljárással történik. Ezzel a lépéssel hozzávetőleg 400 fővel csökken a két cég alkalmazotti létszáma. Az átszervezés következtében a jövőben lehetőség lesz a nyereségesen működő területek fejlesztésére, a Sága márkanév versenyhelyzetének javítására, és a piacon egyedülálló termék-innovációkra. A magyar húsipari szektorban példa nélkül áll az ehhez hasonló – a tulajdonos és a finanszírozó bankok által ilyen szinten támogatott – versenyképességet javító átalakítás.

A Pannon Pulyka fokozatosan, a tervek szerint fél év alatt fejezi be a meglévő állatállomány nevelését, ezzel párhuzamosan csökken, illetve szűnik meg a sárvári vágóhídi tevékenység. Mivel a Pannon Pulyka Kft. telepei jó állapotúak, a takarmánykeverő üzeme pedig az egyik
legkorszerűbb a régióban, a tulajdonos célja a továbbműködtetés, ezért a menedzsment keresi a lehetséges stratégiai partnereket, illetve bérlőket, vevőket.

A sárvári vágóhíd mára korszerűtlenné és elavulttá vált, a felújítására pedig olyan mértékű beruházásra lenne szükség, amire a Ságának nincsenek meg az anyagi forrásai.

„Nehéz szívvel hoztuk meg a döntést, amellyel megszüntetünk olyan régi, tradicionális tevékenységeket, mint a pulykanevelés és a vágóhídi feldolgozás, ami a Sága 80 éves múltját jelenti. De biztosak vagyunk abban, hogy a jelenlegi anyagi, technológiai és piaci környezetben ez a fájdalmas lépés kell ahhoz, hogy a Sága márka fennmaradhasson és a termelő üzemek tovább működhessenek, fejlődhessenek, az itt dolgozóknak pedig biztos jövőt tudjunk
biztosítani.” – mondta Keleti Zsolt, a Sága Foods vezérigazgatója.

A 2013-ra tervezett lépések azt a célt hivatottak szolgálni, hogy a jövőben a Sága Foods sikeres, innovatív vállalattá váljon. A veszteségforrások kiküszöbölésével lehetőség nyílik arra, hogy a
vállalat kizárólag az eddig is nyereségesen működő területekre koncentráljon, és az ott keletkezett hasznot visszaforgatva, prosperálóvá tegye a céget és a márkát.

Kapcsolódó cikkeink