Bérezés és juttatások, mi szerepeljen az álláshirdetésben?
Az álláshirdetés egyik legnehezebben megírható része a „Mit kínálunk” szekció. Míg arról konkrét elképzelésünk van, hogy milyen feladatkörre keressük a megfelelő embert, addig a juttatási csomag leírásánál több akadályba is ütközhetünk.
Kihívások a juttatások megfogalmazása során:
- A leggyakoribb juttatások ma már elcsépeltnek hangzanak (például: versenyképes fizetés, fiatalos csapat, dinamikusan növekedő vállalat, fejlődési lehetőség)
- Bizonyos juttatási elemeket céges szabályozás miatt nem lehet publikálni, vagy az erős versenykörnyezetben nem szeretnénk, hogy egy-egy konkurens is megismerje azokat.
A JobGroup szakértőinek tanácsa, hogy gondolkozzunk el azon, mit tudunk nyújtani a jövőbeli munkavállalóknak! Hívjuk segítségül a kulcs-vezetőket vagy akár a teljes csapatot és kérdezzük meg tőlük, hogy miért jó itt dolgozni! A pozícióspecifikus előnyökre a szakmai vezető adhat választ.
Fogalmazzunk minél konkrétabban, hogy miért érdemes hozzánk jelentkezni, akár számokkal, konkrét programokkal, képzésekkel alátámasztva.
Vannak olyan „Mit kínálunk” elemek, amit alapvetésként kezelnek a pályázók és nem jelent számukra előnyt. Ilyen például a rugalmas munkavégzés, a modern munkaeszközök vagy a műszakpótlék. Ennek ellenére érdemes ezeket is megemlíteni, hogy ne okozzon ezek hiánya félreértést vagy hiányérzetet, ami akár a jelentkezéstől is eltántoríthatja az olvasót.
A „Mit kínálunk” résznél van lehetőségünk igazán vonzóvá tenni az álláshirdetést, így fontos, hogy valóban minden lehetőséget megemlítsünk, amit a vállalat nyújtani tud. Ugyanakkor tartózkodjunk a ferdítésektől vagy a valótlan elemek felsorolásától!
Bérezés kiírása
A bérsáv kiírása a magyar munkaerőpiacon még tabutémának számít, bár vannak olyan vállalatok és platformok, amik igyekeznek ledönteni ezeket a falakat. A bér kiírásának hiánya globális kihívás, a PayScale 2022-es kutatása alapján csupán a vállalatok 20%-a írja bele a hirdetésbe a bérsávokat. Ennek ellenére a transzparencia egyre fontosabb, például az Indeed 2021-es felmérése alapján a vállalatok 83%-a igyekszik átláthatóbbá tenni a juttatási rendszert. Minél hamarabb érdemes a transzparencia irányába elmozdulni a toborzás tekintetében is, hiszen ahogy egyre több vállalat dönt a bérek kiírása mellett, annak versenyelőnye is egyre kisebb lesz.
Okok a bér kiírása mellett:
- Motiváló (a jelöltek szívesebben, és nagyobb motiváltsággal jelentkeznek olyan helyre, ahol tisztában vannak a bérekkel, mert nem éri őket meglepetés egy hosszú, több körös pályázási folyamat után)
- Transzparens
Okok a bér kiírása ellen:
- Erős versenykörnyezetben a konkurencia is látja a bért
- Kevesebb rugalmasság a bértárgyaláson
- Bérfeszültség meglévő és új munkavállalók között
HR szolgáltatóként mi azt látjuk, hogy a bérsáv kiírása motiválja a jelentkezést és segít lecsökkenteni az előszűrésre kerülő profilok számát. Különösen javasoljuk azoknál a partnereinknél, akik rövid határozott időre keresnek munkavállalókat, hiszen ilyenkor minden lehetőséget meg kell ragadni a jelentkezések ösztönzésére. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy a tömeges toborzás során, valamint az egyszerűbb profilok esetében már nagyobb a nyitottság a vállalatok oldaláról a bér kiírására.
A JobGroup hetedik születésnapi kiadványában megmutatja, hogy hogyan lehet igazán hatékony álláshirdetést írni. A JobGroup 30 éve működik a magyar munkaerőpiacon, évente többszáz hirdetést kezelünk, ezért széleskörű rálátással rendelkezünk, hogy jelenleg a munkaerőpiacon milyen álláshirdetések működnek jól.
Az „Álláshirdetés írása – egy HR-szolgáltató praktikái” című teljes kiadvány az alábbi linkre kattintva érhető el: https://bit.ly/allashirdetes_irasa
Az ajándékokat összefogó oldal ide kattintva érhető el! A JobGroup már 30 éve nyújt magasszintű integrált HR szolgáltatást. A három évtized során beléjük fektetett bizalmat szeretnének megköszönni a partnereiknek és a munkaerőpiac szereplőinek a weboldalon elérhető hét letölthető anyaggal.
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Trenkwalder: a versenyszféra munkavállalóinak csaknem fele elégedetlen a fizetésével
A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a fizetésével, többségük…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >