Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás
A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint 250 résztvevője körében készített felmérésből. A tanácsadócég szakértői arra is felhívták a figyelmet, hogy a megszokott megoldásokon túl számos adóhatékony lehetőség kínálkozik – ideértve bizonyos értékpapír programokat is – amelyekkel a vállalkozások a bérköltségek jelentős emelése nélkül is növelhetik a munkavállalók motivációját és lojalitását.

Számos olyan juttatás érhető el, ami nem csak a bérek kiegészítésére, de a munkatársak lojalitásának megerősítésére is alkalmas
Az energiaválság, az infláció és a növekvő kamatok nem várt kihívások elé állították a hazai vállalatokat. Érthető, hogy ebben a környezetben minden cég számára kritikusan fontos a működési költségeinek féken tartása, miközben az alkalmazottak béremeléssel szeretnék megtartani vásárlóerejüket.
A bérfeszültségek enyhítéséhez a döntéshozóknak érdemes megvizsgálni, hogy milyen kedvező adózású, vagy akár adómentes juttatások állnak a rendelkezésükre. Az EY felmérése szerint a SZÉP kártya (95%) mellett a céges programokat (90%), a prémium kategóriás munkaeszközöket (83%), a vállalati autót (79%) és a tréningeket (75%) tartalmazzák leggyakrabban a béren kívüli juttatási csomagok, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a dolgozói elégedettség erősítéséhez is.
„Sok vállalkozás számára jelent kihívást, hogy egyszerre kell kontroll alatt tartani a költségeket és megtartani a tehetséges alkalmazottakat. A tévhittel ellentétben viszont számos olyan juttatás érhető el, ami nem csak a bérek kiegészítésére, de a munkatársak lojalitásának megerősítésére is alkalmas. A megfelelő kompenzációs csomag kialakításával a fizetések látványos növelése nélkül is erősíthető a dolgozók elkötelezettsége”
– hívta fel rá a figyelmet Oláh Veronika, az EY személyügyi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
Nemcsak az alkalmazottak megtartása komoly feladat, hanem az is, hogy a kollégák mentálisan, fejben is jelen legyenek, és megfelelő energiát fektessenek tevékenységükbe. Egyre több cég ismeri fel a dolgozói jóllét jelentőségét, amit már nem csak az irodában töltött idővel kapcsolatban tartanak fontosnak. A résztvevők többsége szerint a megfelelő mértékű javadalmazáson túl (98%), a rugalmasság (80%) és az inspiráló vezetők (72%) a legfontosabb tényezők a munkatársak motiválásában.
„Érdemes odafigyelni arra, hogy a munkavállalók jóllétét mind a négy kulcs területen támogassuk. A pénzügyi mellett a fizikai, érzelmi és szociális szempontból is legyenek olyan juttatások és tágabb értelemben vett vállalati tényezők, amelyek ezt erősítik. Ide tartoznak akár a tanulási-fejlődési lehetőségek, a vezetők kommunikációs stílusa és a közösség megtartó ereje is. Pénzügyileg és a megtartás szempontjából is az a leghatékonyabb, ha a kínált tényezőket a valós dolgozói igényekhez szabjuk, akár külön-külön célcsoportokat figyelembe véve, és közben kiaknázzuk a kevésbé ismert adóhatékony juttatásokban rejlő lehetőségeket is. A teljes kompenzációs struktúra ideális kialakításához sok esetben érdemes külső szakértőt bevonni a folyamatba”
– emelte ki Peterson Júlia, az EY Workforce Advisory csapatának szakértője.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét
A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a…
Tovább olvasom >EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >