Belehúztak a diszkontok a brit piacon

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 11. 15. 11:14

Három éve nem látott növekedést ért el a Tesco a november 8-án zárult három hónapban – idézi a portfolio.hu a Kantar legfrissebb adatait. Bár a német diszkontláncok még dinamikusabban növekedtek a brit piacon az időszakban, még így is erősíteni tudta piaci pozícióját a Tesco.

tesco2

Törnek előre a német diszkont láncok a brit piacon, de a Tesco domináns pozícióját egyelőre nem veszélyeztetik – derül ki a Kantar legfrissebb adataiból. A Tesco értékesítései három éve nem látott növekedést mutattak az Egyesült Királyságban: a november 8-án zárult 12 hétben 2,2 százalékkal növekedtek a brit bevételei az előző év azonos időszakához képest.

A növekedés kezd gyorsulni, egy hónappal korábban, az október 9-én zárult 12 hétben még csak 1,3 százalékkal nőttek a Tesco bevételei év/év alapon. Egyébként 2015. március óta ez volt az első olyan időszak, amikor növekedésről számolt be a cég.

Az Aldi bevételei kétszámjegyű ütemben növekedtek az időszakban, a Lidl pedig 6 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban.

A Tesco piaci részesedése 0,3 százalékponttal emelkedett a legutóbbi időszakban, 28,2 százalékra nőtt, amivel a legnagyobb kiskereskedelmi cégnek számít a piacon. A második és a harmadik legnagyobb szereplő, a Sainsbury's és az Asda viszont részesedést veszített a brit piacon.

A teljes piac 0,8 százalékkal nőtt az időszakban, még úgy is, hogy az élelmiszerárak csökkentek (0,5 százalékkal) az előző évhez képest.
Nagyon megy a Lidl és az Aldi, mégsem tudják megtörni a Tescót. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink