Belehúztak a diszkontok a brit piacon
Három éve nem látott növekedést ért el a Tesco a november 8-án zárult három hónapban – idézi a portfolio.hu a Kantar legfrissebb adatait. Bár a német diszkontláncok még dinamikusabban növekedtek a brit piacon az időszakban, még így is erősíteni tudta piaci pozícióját a Tesco.
Törnek előre a német diszkont láncok a brit piacon, de a Tesco domináns pozícióját egyelőre nem veszélyeztetik – derül ki a Kantar legfrissebb adataiból. A Tesco értékesítései három éve nem látott növekedést mutattak az Egyesült Királyságban: a november 8-án zárult 12 hétben 2,2 százalékkal növekedtek a brit bevételei az előző év azonos időszakához képest.
A növekedés kezd gyorsulni, egy hónappal korábban, az október 9-én zárult 12 hétben még csak 1,3 százalékkal nőttek a Tesco bevételei év/év alapon. Egyébként 2015. március óta ez volt az első olyan időszak, amikor növekedésről számolt be a cég.
Az Aldi bevételei kétszámjegyű ütemben növekedtek az időszakban, a Lidl pedig 6 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban.
A Tesco piaci részesedése 0,3 százalékponttal emelkedett a legutóbbi időszakban, 28,2 százalékra nőtt, amivel a legnagyobb kiskereskedelmi cégnek számít a piacon. A második és a harmadik legnagyobb szereplő, a Sainsbury's és az Asda viszont részesedést veszített a brit piacon.
A teljes piac 0,8 százalékkal nőtt az időszakban, még úgy is, hogy az élelmiszerárak csökkentek (0,5 százalékkal) az előző évhez képest.
Nagyon megy a Lidl és az Aldi, mégsem tudják megtörni a Tescót. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Anyák napi ajándékok akciósan a Tescóból
Magyarországon idén május 5-én ünnepeljük az Anyák napját. Ezen a…
Tovább olvasom >Óriási befektetésen van túl a Lidl
A Lidl bejelentette, hogy Krizben, Zágráb közelében nyitotta meg legújabb…
Tovább olvasom >A CAFE FREI fejlesztette az ALDI új saját márkás kávéit
Az ALDI Magyarország tovább bővítette együttműködését és termékfejlesztését a CAFE…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >