Belehúzott a biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó magyar cég
Kétszeresére (100 000 literre) növeli kapacitását novemberben a dobozokban szállított áruknál használt GreenFill biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. – közölte a vállalat az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A közleményben felhívták a figyelmet a kőolajszármazék polisztirol térkitöltő anyagok súlyos természetkárosító hatására, megjegyezve, hogy a környezetbarát termékek iránt jelentősen nő a kereslet. A cég emiatt úgy döntött, hogy novemberre megduplázza gyártókapacitását Bács-Kiskun megyei telephelyén. A környezetbarát GreenFillt – a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot – kukoricakeményítőből, a nyersanyag extrudálásával állítják elő, szintetikus összetevőt egyáltalán nem tartalmaz, káros környezeti hatása nincs – írták.
A cég Magyarországon egyedüliként állít elő megújuló technológiával a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot
Magyar Kálmán, a cég ügyvezetője közölte, a kukoricakeményítőből készülő térkitöltő hab feloldható vízben, komposztálható, így a használatával hulladék nem keletkezik, és mivel nagyon könnyű, nem befolyásolja jelentősen a csomag súlyát, formájának köszönhetően pedig tökéletesen körülveszi a termékeket és nem elektro-statikus. Hozzátette: a termék több színváltozatban is elérhető, emiatt különféle márkák brandépítésre is felhasználhatják.
Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. 30 éve van jelen a piacon, és 2017 óta gyárt Magyarországon egyedüliként megújuló technológiával térkitöltő anyagot. Ma már Erdélyben és a Vajdaságban is van gyártóegységük. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 24 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 23-at. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 703 millió forint volt, 2021-ben 1 milliárd 73 millió forintra nőtt, adózott eredménye 2020-ban 5 millió 270 ezer forint, 2021-ben 14 millió 750 ezer forint volt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >Indul a Kifli nagy nyári kihívása
Képzeld el a nyarat sorban állás, cipekedés és hosszú bevásárlólisták…
Tovább olvasom >