Belehúzott a biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó magyar cég
Kétszeresére (100 000 literre) növeli kapacitását novemberben a dobozokban szállított áruknál használt GreenFill biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. – közölte a vállalat az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/world-g5ea452344_1920-300x210.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A közleményben felhívták a figyelmet a kőolajszármazék polisztirol térkitöltő anyagok súlyos természetkárosító hatására, megjegyezve, hogy a környezetbarát termékek iránt jelentősen nő a kereslet. A cég emiatt úgy döntött, hogy novemberre megduplázza gyártókapacitását Bács-Kiskun megyei telephelyén. A környezetbarát GreenFillt – a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot – kukoricakeményítőből, a nyersanyag extrudálásával állítják elő, szintetikus összetevőt egyáltalán nem tartalmaz, káros környezeti hatása nincs – írták.
A cég Magyarországon egyedüliként állít elő megújuló technológiával a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot
Magyar Kálmán, a cég ügyvezetője közölte, a kukoricakeményítőből készülő térkitöltő hab feloldható vízben, komposztálható, így a használatával hulladék nem keletkezik, és mivel nagyon könnyű, nem befolyásolja jelentősen a csomag súlyát, formájának köszönhetően pedig tökéletesen körülveszi a termékeket és nem elektro-statikus. Hozzátette: a termék több színváltozatban is elérhető, emiatt különféle márkák brandépítésre is felhasználhatják.
Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. 30 éve van jelen a piacon, és 2017 óta gyárt Magyarországon egyedüliként megújuló technológiával térkitöltő anyagot. Ma már Erdélyben és a Vajdaságban is van gyártóegységük. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 24 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 23-at. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 703 millió forint volt, 2021-ben 1 milliárd 73 millió forintra nőtt, adózott eredménye 2020-ban 5 millió 270 ezer forint, 2021-ben 14 millió 750 ezer forint volt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >