Belehúzott a biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó magyar cég
Kétszeresére (100 000 literre) növeli kapacitását novemberben a dobozokban szállított áruknál használt GreenFill biológiailag lebomló térkitöltő habot gyártó AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. – közölte a vállalat az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A közleményben felhívták a figyelmet a kőolajszármazék polisztirol térkitöltő anyagok súlyos természetkárosító hatására, megjegyezve, hogy a környezetbarát termékek iránt jelentősen nő a kereslet. A cég emiatt úgy döntött, hogy novemberre megduplázza gyártókapacitását Bács-Kiskun megyei telephelyén. A környezetbarát GreenFillt – a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot – kukoricakeményítőből, a nyersanyag extrudálásával állítják elő, szintetikus összetevőt egyáltalán nem tartalmaz, káros környezeti hatása nincs – írták.
A cég Magyarországon egyedüliként állít elő megújuló technológiával a dobozokban lévő légüres tér kitöltésére szolgáló anyagot
Magyar Kálmán, a cég ügyvezetője közölte, a kukoricakeményítőből készülő térkitöltő hab feloldható vízben, komposztálható, így a használatával hulladék nem keletkezik, és mivel nagyon könnyű, nem befolyásolja jelentősen a csomag súlyát, formájának köszönhetően pedig tökéletesen körülveszi a termékeket és nem elektro-statikus. Hozzátette: a termék több színváltozatban is elérhető, emiatt különféle márkák brandépítésre is felhasználhatják.
Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. 30 éve van jelen a piacon, és 2017 óta gyárt Magyarországon egyedüliként megújuló technológiával térkitöltő anyagot. Ma már Erdélyben és a Vajdaságban is van gyártóegységük. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 24 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 23-at. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 703 millió forint volt, 2021-ben 1 milliárd 73 millió forintra nőtt, adózott eredménye 2020-ban 5 millió 270 ezer forint, 2021-ben 14 millió 750 ezer forint volt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >