Beköszöntött az online piacterek kora
Három és félezer eladó kínálja közel 1,6 millió termékét Magyarország legnagyobb piacterén, az eMAG Marketplace-en. A kínálat meg is találja keresletét, hiszen a piactéren vásárlók csak tavaly több, mint 730 ezer rendelést adtak le, összesen 8,5 milliárdos forgalmat generálva. A legkeresettebb termékek itt is a kütyük, otthon és barkács, háztartási gépek és játékok, de Marketplace egyéb kategóriákban is várja a kereskedni vágyókat.
Az online piactér üzleti modellje
A piactér ereje a legelső, ókori piacok óta ugyanabban rejlik: közös platformot teremt a vevők és a több ezer eladó között. A látogatók így akár több ezer, sok esetben egymással versenyző eladó termékéből választhatnak – ahol az ár mellett az eladó szolgáltatási szintje is kiemelten fontos szerepet kap – míg az eladók árucikkeit akár több százezer vevő láthatja. A régió négy meghatározó piacán egyedüli szereplőként van jelen ezzel a modellel az eMAG Marketplace.
A hazai oldal öt évvel ezelőtti indulása óta megtízszereződött az értékesítő partnerek száma, ami jól példázza, hogy egyre több kereskedő ismeri fel az előnyeit. A Marketplace lehetőséget nyújt a hazai kis és közép vállalkozások számára kockázat és induló költségek nélkül elérni közel másfél millió potenciális vásárlót. Ugyanazon a felületen láthatjuk az eMAG által forgalmazott és a Marketplace eladóinak termékeit, még ha a kosár tartalmának kifizetése után külön is válik a rendelések által bejárt út.
A régió legnagyobb online szereplője
Az eMAG piactere Magyarországon kívül Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában érhető el. Az elérhetőség az eladók esetében határokon átívelő értékesítési lehetőséget, a vevők számára nemzetközi termékkínálatot jelent. Az eMAG online piacterét nézve a romániai piac a legnagyobb: 17 500 eladó több, mint 6,3 millió terméket kínál. A másik két, jelentősen népesebb piaccal összevetve viszont Magyarország elől jár a kínálat tekintetében: másfélszer annyi áru forog az oldalon, mint Bulgária vagy Lengyelország piacterein. Magyarország más tekintetben is megelőzi régiós társait: itthon 3600 eladó 1,6 millió termékét, Lengyelországban 3400 eladó, 1 millió termékét, míg Bulgáriában 3700 eladó szintén ugyanennyi termékét vásárolhatják meg a vevők.
Népszerű termékkategóriák és sikersztorik
Az online piacterek nem csak a hazai és nemzetközi piacokhoz nyitják meg az utat, de a vásárlói keresési adatokhoz és így a legígéretesebb üzleti lehetőségekhez is hozzáférést nyújtanak. Az eMAG Marketplace-en a legnagyobb érdeklődést a mobiltelefonok, a háztartási gépek, a laptopok és újabban a pelenkák váltják ki, ezekre a kulcsszavakra indítják a felhasználók a legtöbb keresést. „Van olyan magyar marketplace partnerünk, aki egészen kicsiben indult, alacsony termékszámmal, de mára több mint 70 termékkategóriában kínál termékeket a háztartási kisgépektől, a gyerekjátékokon át egészen az ágyneműkig. 2015-ben csatlakoztak a hálózathoz, 2017-ben összesen 60 milliós értékben rendeltek a vásárlók tőlük, majd 2018-ban ennek négyszeresével, 250 millió forint értékű termékeladással zárták az évet.” – mesélt az oldalban rejlő lehetőségekről Dimitris Sideridis és Papp Máté, az eMAG Marketplace magyarországi vezetői.
###
Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb online kereskedőjeként az eMAG megtalálható a kontinens 4 országában: Magyarországon, Bulgáriában, Lengyelországban, valamint Romániában. A 18 éve alapított vállalat olyan technológián alapuló szolgáltatásokat vezetett be, amelyek segítenek az ügyfelek számára, hogy időt és pénzt takarítsanak meg. Az eMAG a „Nézzen bele a dobozba fizetés előtt”, a „30 napos termékvisszaküldés”, vagy a „Háztól házig” garancia” szolgáltatásaival kiemelt figyelmet fordít az online vásárlói élményre. Folyton bővülő széles választékkal az eMAG az a hely, ahonnan bárki bárhonnan bármit rendelhet. A Marketplace csatornán keresztül az eMAG lehetőséget biztosít azoknak a kis- és közép vállalkozásoknak, akik szeretnék egy magasabb szintre emelni vállalkozásukat.
Kapcsolódó cikkeink
Logisztikai fennakadások az Amazonnál
Kapacitásproblémákkal küzdenek az Amazon európai logisztikai központjai, ami késedelmeket okozhat…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >