Befejeződött a Magyar Nemzeti Kereskedőház Csillagtúrája
Befejeződött a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Kárpát-medencei Csillagtúrája, amelynek keretében az elmúlt két hónapban hét helyszínen közel 300 vállalkozással értékelték az eddigi közös munkát, miközben újabb versenyképes magyar vállalkozásokat kutattak fel – mondta Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója szerdán Szabadkán, a Csillagtúra zárórendezvényén.
Oláh Zsanett kiemelte, hogy az MNKH összesen 22 külképviseleti irodát működtet a szomszédos országok magyarlakta területein, illetve Lengyelországban. Az irodahálózat mintegy 5,5 milliárd forint értékű üzletkötésben működött közre, mintegy 3000 magyar érdekeltségű vállalkozással alakított ki napi szintű együttműködést.
A vezérigazgató megjegyezte, hogy 2017-ben meghatszorozták a sikeres ügyletek értékét, ami azt jelenti, hogy akár a határon túli magyar vállalkozások, akár a magyarországi vállalkozások számára egyre több üzleti lehetőséget, egyre nagyobb piacot tudnak biztosítani.
Az MNKH regionális képviseletein keresztül a magyarországi és a határon túli termékek eljuttathatók a világ távoli tájaira is – tette hozzá.
Juhász Bálint, a magyar kormány vajdasági gazdaságfejlesztési programját megvalósító Prosperitati Alapítvány ügyvezetője elmondta, az MNKH és a Prosperitati hasonló munkát végez, de míg a Magyar Nemzeti Kereskedőház a magyar termékek piacra jutásában érdekelt, a Prosperitati az eszközvásárlásban és a kapacitásbővítésben tud segíteni.
Pásztor István, a Vajdasági Magyar Szövetség elnöke úgy vélte: az elmúlt időszak azt bizonyította, hogy a vajdasági magyar vállalkozóknak van olyan terméke, amely kiállja külföldi piacok eléréséhez szükséges nemzetközi versenyt. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >308 millió euró többlet a külkereskedelemben
A várakozásokat felülmúló, 308 millió eurós többlet keletkezett a külkereskedelemben áprilisban, részben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >