Barilla: 100%-ban fenntartható gabonából készülő kekszet dob piacra
Az olasz Barilla Mulino Bianco márka alatt elérhető Buongrano termékcsalád részeként egy sor olyan kekszet dobott piacra április folyamán, amelyek mind 100%-ban fenntartható gabonából készültek. A termékek a cég legnagyobb, Mantova közelében található kekszgyárában készülnek.
A fenntartható mezőgazdasági termelésből származó alapanyagokból készülő első termék előállításához szükséges lisztet a Barilla 2018-ban szerezte be. A WWF-fel és a bolognai, valamint tusciai egyetemmel közösen felvázolt mezőgazdasági egyezmény, a Carta Del Mulino értelmében idén minél több termék gyártásához szeretne a cég ilyen alapanyagot használni. Az egyezményt eddig 500 gazdaság írta alá, de az elkövetkező 3 évben számuk a tervek szerint eléri az 5000-et.
Az egyezmény 10 irányelvet tartalmaz, így tiltja a méhekre káros rovarirtók használatát, és támogatja a minősített, GMO-mentes vetőmagok alkalmazását. A talaj termőképességét vetésforgóval kívánja biztosítani, és kötelezi a gazdálkodókat arra, hogy a termőterület 3%-án virágot ültessenek a biodiverzitás fennmaradását biztosítandó.
A Barilla ezentúl elkötelezett a termelési hatékonyságának növelése mellett az alacsonyabb vízfogyasztás és üvegházhatású gázok kibocsátása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Lencséből készült, vegán és gluténmentes – különleges kekszet fejlesztettek a Semmelweis Egyetemen
Egy új, növényi alapú, gluténmentes keksz került reflektorfénybe a Semmelweis…
Tovább olvasom >Kekszet vont ki a forgalomból allergén miatt az X-Fit Kft.
Nem jelölt búza allergén miatt visszahívta a forgalomból a Myprotein…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >