Bankkártya-használatra ösztönöz a Tesco
A pénzügyi tudatosság fejlesztése érdekében a Tesco 20 áruházában egyes pénztáraknál csak bankkártyával lehet fizetni, amire figyelmeztető táblák és hostessek hívják fel a vásárlók figyelmét.
Hackl Mónika, a Tesco Global Áruházak kommunikációs vezetője elmondta, hogy november elején indult az év végéig tartó – a MasterCarddal közös – promóció, melynek célja a bankkártyás fizetés ösztönzése és a készpénzforgalom csökkentése. Ezért novemberben és decemberben üzletenként két kijelölt pénztárnál kizárólag kártyával lehet fizetni. Arról, hogy januártól maradnak-e a kártyás kasszák, majd a tapasztalatok fényében később születik döntés.
Hazánkban körülbelül 9 millió bankkártya van forgalomban (mivel sokan több kártyával is rendelkeznek, ezért nem lehet kijelenteni, hogy majdnem minden magyar állampolgárnak van kártyája). Egy plasztikkal átlagosan 11 naponta hajtunk végre valamilyen tranzakciót, ami elmarad a nyugat-európai átlagtól.
A kártyákkal szembeni bizalmatlanság az évek során fokozatosan enyhült, de a gyakorlatlan kártyabirtokosok miatt máig szükségesek a Tesco lépéséhez hasonló intézkedések. A bankkártya-üzletág akkor képes tovább fejlődni, ha a kártyaelfogadó helyek, a kártyabirtokosok és a fizetési mód iránt tanúsított bizalom egyaránt növekszik.
Az áruházak bejáratánál egy – hipermarketekben akár több – készpénzkiadó automatát is találni, ami a vásárlók egy részét még mindig arra sarkallja, hogy készpénzt vegyenek fel és abból fizessék ki a vásárlásaikat. Ez amellett, hogy költségesebb, mint a bankkártyás fizetés, még időigényesebb is – írja a Penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >